Lietuvos keliai

Statybų pokyčiai Marijampolėje

2016-12-30  Vilius Matulevičius, Lietuvos keliai, 2016 Nr.2

Ankstesniame žurnalo numeryje, straipsnyje „Įspūdingų sankryžų statyba" rašėme, kokie darbai atlikti ir numatomi atlikti Marijampolėje Gedimino, Aušros, P. Armino gatvių sankryžose. Dabar miesto gyventojai gali įvertinti įgyvendintus projekto sprendimus. Gedimino sankryža, kurią jau įvertino Lietuvos architektai, Kauno sąjungos skyrius, pripažinta kaip geriausia viešoji erdvė. Esami sankryžų projektai yra įmonės UAB„Kelprojektas" darnus darbo rezultatas, prie kurio itin dideliu indėliu prisidėjo projekto vadovas Genius Boruta.

P. Armino ir Geležinkelio gatvių sankryža

Vienas iš pagrindinių UAB „Alkesta” kelininkų tikslų buvo P. Armino ir Geležinkelio gatvių sankryžoje užtikrinti sklandų vieno seniausių Lietuvoje cukraus fabriko darbą. Fabrikas pradėjo veikti 1931 m. spalio 15 d. ir jau 85 metus gamybą pradeda rugsėjo mėnesio pabaigoje. UAB „Alkesta” dėjo pastangas, kad būtų ne tik sėkmingai paleista fabriko gamyba, bet ir įmonė galėtų paminėti jubiliejų, vykusį rugsėjo 15 d., turėdama pastovų privažiavimą. Šiems tikslams įgyvendinti buvo įrengtas įvažiavimas į fabriko teritorijas, nuo P. Armino gatvės suprojektuotas jungiamasis kelias su automobilių viaduku ir automobilių stovėjimo aikštelė. Jungiamasis kelias iki įvažos j autotransporto svėrimo aikštelę įrengtas su 10 m pločio danga, šalimais paliekant eismo juostą žemės ūkio technikai stovėti. Tam buvo pastatytas 23 m ilgio ir 10,25 m pločio automobilių viadukas. Viaduko perdanga, įrengta iš įtempto gelžbetonio sijų, atremta ant polinių atraminių sienų. Atraminių sienų poslinkiai stabilizuoti injekciniais gruntiniais inkarais.

Įvykdę pirminę užduotį, UAB „Alkesta” kelininkai toliau darbuojasi, kad būtų sėkmingai baigtas projektas ir įvykdyti sutartiniai įsipareigojimai. Jau baigtas vienas iš sudėtingesnių procesų – polių gyvenamojoje zonoje atraminėms sienoms gręžimas. Iš viso įrengti 963 poliai, kurių diametras – nuo 450 iki 1000 mm, bendras ilgis – 1,03 km. Tarpai tarp polių buvo injektuojami srautinėmis injekcijomis. Taip pat iškelta 253 m šilumos tiekimo tinklų, rekonstruota 43 m dujotiekio tinklų, įrengta 1,440 km elektroninių ryšių kabelinės linijos, iškelta 0,611 km buitinių nuotekų tinklų, įrengta 2 500 m2 asfaltbetonio dangų.

Kaune UAB „Pramoninės metalo konstrukcijos” intensyviai gamina pėsčiųjų viaduko konstrukcijas. Viadukas suprojektuotas iš trijų, vienos angos, laisvai atremtų plieninių santvarų. Santvaros elementams naudojami uždaro skerspjūvio kvadratiniai ir stačiakampiai karšto valcavimo profiliai. Viaduko parametrai numatyti tokie, kad praėjimo pločio gabaritas būtų ne mažesnis kaip 3 m, o aukštis – kaip 2,5 m. Apdailai bus naudojamos alyvuotos termomedienos lentelės.

Statinys išsiskiria stogo konstrukcija, kurią sudarys 15 mm storio beržo faneros plokštės su fenolio plėvelės apsauga. Faneros plokštės bus montuojamos ant plieninio santvaros sijyno. Stogo hidroizoliacijai naudojama polimerinė ruloninė membrana su geotekstilės pasluoksniu. Lapkričio-gruodžio mėnesiais stambiagabaritės konstrukcijos buvo naktimis transportuotos iš Kauno iki statybvietės ir kranais užkeltos ant įrengtų atramų.

Taip pat pasirašyta sutartis su koncernu UAB „Alga” dėl ankstesnėje sankryžoje gerąja prasme visus nustebinusių rūdinto metalo turėklų gamybos. Kad sankryžos nesusiniveliuotų ir išsiskirtų individualumu, buvo priimtas sprendimas atraminių sienų apdailai vietoje betoninių plokščių naudoti kompozicines medžiagas.

Aušros gatvės tęsinys

Rekonstravus Aušros ir Geležinkelio gatvių sankryžą, atsirado poreikis pratęsti Aušros gatvę (nuo žiedinės sankryžos su Javonio skg. iki Vasaros gatvės). Buvo sudaryta automobilių eismo prognozė, atsižvelgiant į UAB „Statybos inžinerija” 2012 m. atliktų eismo tyrimų rezultatus ir bendras automobilių transporto tendencijas Marijampolės mieste. Prognozuojant projekto poveikį, nuspręsta užbaigti geležinkelio „Rail Baltica” vėžės tiesimo darbus ir panaikinti Saulės gatvės geležinkelio pervažą. Visas per pervažą judėjęs automobilių transportas naudosis naująja skirtingų lygių pervaža Aušros g. ir Aušros gatvės tęsiniu. Tikimasi, kad 2016 m. Aušros gatvės tęsinyje automobilių eismo intensyvumas sieks apie 15,7 tūkst. automobilių per parą.

Darbams atlikti Marijampolės savivaldybės administracija (statytoja) pasirašė sutartį su UAB „Alkesta”. Parengtas ir vykdomas projektas, kuriame numatyta įrengti gatvę, nuovažas, pralaidą, užtikrinti paviršinio vandens surinkimą, nutekėjimą ir lietaus nuotekų išvalymą ties Javonio upeliu, sustiprinti sankasos pagrindą, įrengti gatvės ir šaligatvio apšvietimo tinklą. Gatvė suprojektuota pagal C2 kategorijos reikalavimus: bendras ilgis – 883 m, dvi eismo juostos su 7,0 m pločio važiuojamąja dalimi, kairėje pusėje – 2 m pločio šaligatvis, kurį nuo važiuojamosios dalies skiria 1 m pločio veja. Vejoje statomos gatvės ir šaligatvio apšvietimo atramos. Kelkraščiai, esantys už atraminių bortų, stiprinami 0,10 m storio dirvožemio sluoksniu ir apsėjant žolę.

Naujienų archyvas