BMC

Marijampolės regiono keliai – Europos kelio į Baltijos šalis pradžia

2016-05-17  Austė Merkytė, Keliai ir tiltai Nr. 1(11)

Kelias – tai lyg žmogaus kūno arterijos: jų dėka visuomenė gyvena visavertį gyvenimą. Kelių tinklas vingiuoja per visą krašto teritoriją. Jis jungia didžiuosius šalies miestus, nusidriekia į mažus miestelius, pasiekia tolimiausias gyvenvietes ir pavienes kaimo sodybas. Be gerų kelių tinklo būtų neįmanomas ekonominis valstybės klestėjimas, gyventojų gerovės kilimas. Todėl žmonės, dirbantys kelių sistemoje, nusipelno didžiulės pagarbos ir dėmesio. Tai ištrauka iš Vytauto Klimaičio knygos „Suvalkijos kelininkų metraštis 1918–2008 m.“

VĮ „Marijampolės regiono keliai“ direktorius Juozas Litvinas: „Burtų lazdele pamojęs problemų keliuose neišspręsi“

Su įmonės „Marijampolės regiono keliai“ direktoriumi J. Litvinu teko kalbėtis atslūgus žiemos speigams ir plūstelėjus gaivesniam pavasario orui. Prisiminus žiemą, įmonės direktorius sakė, kad tikros žiemos jų regionas sulaukė tik savaitėlei kitai, tačiau plikšalos ir šlapdribos netrūko. O tai ir yra pavojingiausios oro sąlygos vairuotojams bei didžiausias darbymetis kelininkams.

Pirmadienis – darbų planavimo diena

Kiekvieną pirmadienį „Marijampolės regiono kelių“ direktorius J. Litvinas kartu su kolektyvu aptaria savaitės darbus. Į susirinkimą atvyksta du jo pavaduotojai, regioninės įmonės skyrių viršininkai ir pavaduotojai, trijų regiono įmonei pavaldžių kelių tarnybų viršininkai, skyrių vadovai, – iš viso apie 10 žmonių.

Tačiau iki to regioninės įmonės vadovas kartu su pavaduotojais ir inžinieriais tariasi, kokie artimiausi spręstini darbai ir kokios problemos.

Tai kelių priežiūros organizacija, todėl svarbiausia yra kelių priežiūra: žiemą ir vasarą. Taigi, daugiausia užduočių šiuo metu tenka direktoriaus pavaduotojui, atsakingam už kelių priežiūrą.

Pavaduotojas vyriausiais inžinierius rūpinasi sąmatų sudarymu ir jų eiga, kelių asfaltavimo darbų priežiūra ir rangos darbų priežiūra. Ypač didelis darbas derinimas su kitomis organizacijomis. Darbai magistraliniuose keliuose derinami su Valstybine kelių direkcija, o štai darbai krašto keliuose derinami su regioninėmis kelių įmonėmis.

Vyriausiojo mechaniko pareiga – pasirūpinti, kad technika būtų geros būklės, tačiau jam tenka dar ir prižiūrėti, kaip kertami krūmai pakelėse.

„Stengiamės ne priekaištauti, o tartis. Nėra tiek pinigų, kad galėtume taškytis priekaištais. Mūsų kolektyvas gana darbštus“, – sako įmonės vadovas.

Druską barsto ir pavasarį

Žiemą daugiausia klausimų tenka regiono kelių įmonės žiemos tarnybai. Tariamasi dėl kelių priežiūros, dėl reikiamo įsigyti druskos kiekio, nes įsisiautėjus žiemai jos teko išbarstyti daugiau. Sandėlyje visuomet turi būti šios kelininkams būtinos medžiagos. Jos reikia dar ir kovą, nes, kaip rodo ilgametė darbo patirtis, ir pavasarį žiemiški orai nesibaigia.

„Per septynis mėnesius šiame regione išbarstėme apie 5–7 tūkst. t druskos. Per mėnesį prireikia jos per 1 tūkst. t“, – pasakojo J. Litvinas.

Marijampolės regiono keliuose dirba 23 barstytuvai. Vienam tokio barstytuvo reisui reikia 160 t druskos. O kadangi į šio regiono kelių maršrutą patenka automagistralė „Via Baltica“, ji, pabjurus orams, barstoma kelis kartus per dieną.

Kalvarijos – Gražiškiai – tai tas kraštas, kur keliai dažniausiai būna probleminiai ir reikalauja didžiausios priežiūros.

„Nėra tiek nei finansinių, nei fizinių galimybių, kad žiemą vasarą Lietuvoje būtų puikūs keliai. Iš turimų lėšų optimaliausiu būdu stengiamės išsisukti, – teigia direktorius J. Litvinas. – Tik tada žmonės supranta, koks didelis turtas yra kelias.“

Palyginti nauja technika

Nepaisant gana sudėtingos finansinės situacijos, įmonės direktorius pasidžiaugė, kad technikos parkas nuolat atnaujinamas. Įmonė prižiūri automagistralę „Via Baltica“, todėl technika turi būti patikima, o darbas atliekamas ypač operatyviai ir kokybiškai.

„Šių metų didžiausias įmonės planuojamas pirkinys – greideris, kainuosiantis daugiau nei 200 tūkst. eurų. Technikos atnaujinimui ir remontui įmonė kasmet skiria 800 tūkst. eurų. Šiemet, be naujos technikos pirkimo ir jau esamos remonto, apie 60 tūkst. eurų bus skirta pastatams atnaujinti“, – apie investicijas pasakojo įmonės vadovas J. Litvinas.

Marijampolėje žiemos tarnybos technika buvo paruošta puikiai ir šiuo metu, baigiantis sezonui, ji išliko geros būklės.

Tikslas – sumažinti techninių avarijų

Kitas kelininkų rūpestis – avaringumo mažinimas keliuose. Lietuvos automobilių kelių direkcijai ėmusis daugybės saugumo ir avarijų prevencijos priemonių žūčių keliose gerokai sumažėjo, tačiau regione vis vien įvyksta palyginti daug techninių avarijų. Kelininkai tariasi, ko imtis, kad tokių avarijų skaičių pavyktų sumažinti.

Kiekvieno Lietuvos regiono kelininkai dirba su moksleiviais, su eismo dalyviais. Organizuojamos saugaus eismo dienos mokyklose, vaikų daželiuose, dalijami atšvaitai, rengiamos televizijos laidos, saugų eismą propaguojantys klipai. Kelininkai vyksta į rajonų bendruomenės, organizuoja žygius keliais po įdomias
vietoves.

„Valstybės įmonės „Marijampolės regiono keliai“ darbuotojų kolektyvas supratingas ir stropus. Nebūna, kad pyktumės. Lėšų nėra tiek, kad visus poreikius galėtume tenkinti, todėl belieka tartis, kur dirbti pirmiausia ir kokius sprendimus priimti, kad jie būtų racionaliausi“, – pabrėžė ilgametis įmonės vadovas
J. Litvinas.

Valstybinėje įmonė žmonės mėgsta dirbti dar ir todėl, kad čia – didesnės socialinės garantijos, garantuotos atostogos, veikia darbuotojų interesams atstovaujančios profesinės sąjungos. Darbas pamaininis, žmonės įpranta, kad turi stabilią darbo vietą.

Naujienų archyvas