15min

Kelių caro paslaptys: turtuolė pensininkė, aprūpinti vaikai ir įtariama afera už 100 tūkst. Eurų

2017-07-05  Šarūnas Černiauskas, Birutė Davidonytė, 15min.lt

Vladislovo Molio pavardę veikiausiai žino didžioji dalis verslininkų, susidūrusių su kelininkystės darbais. Ilgametis valstybės įmonės „Automagistralė“ vadovas, aibės apdovanojimų savininkas, kuriam kelininkystė yra šeimos tradicija. Bet yra ir kitas V.Molio veidas, su kuriuo kviečiame dabar susipažinti. Kelininko sūnus V.Molis „Automagistralei“ vadovavo ilgiau nei du dešimtmečius. Per tą laiką jo bendrovė užgyveno nemažai turto. Pavyzdžiui, bebrų ir ežiukų iškamšos kažkodėl puošia „Automagistralės“ valdomą Kelių muziejų.

Vladislovo Molio pavardę veikiausiai žino didžioji dalis verslininkų, susidūrusių su kelininkystės darbais. Ilgametis valstybės įmonės „Automagistralė“ vadovas, aibės apdovanojimų savininkas, kuriam kelininkystė yra šeimos tradicija. Bet yra ir kitas V.Molio veidas, su kuriuo kviečiame dabar susipažinti.

Kelininko sūnus V.Molis „Automagistralei“ vadovavo ilgiau nei du dešimtmečius. Per tą laiką jo bendrovė užgyveno nemažai turto. Pavyzdžiui, bebrų ir ežiukų iškamšos kažkodėl puošia „Automagistralės“ valdomą Kelių muziejų.

Kur kas įdomesnius turtus tuo metu krovėsi V.Molio šeima. Pirmiausiai – 84-ąjį gimtadienį neseniai atšventusi kelių caro motina. Nors nėra jokių įrašų, rodančių, kad ji kada nors nepriklausomoje Lietuvoje būtų dirbusi pagal oficialią darbo sutartį, garbaus amžiaus moteris susikrovė įspūdingus turtus, kuriais aprūpino ir sūnų, ir anūkus.

Pats V.Molis irgi nepėsčias. 15min žiniomis, Susisiekimo ministerija įtaria, jog “Automagistralės“ vadovas prisidėjo iššvaistant įmonės turto mažiausiai už 100 tūkst. eurų. Taip buvo papildytos jo sūnaus darbdavio kišenės.

Susisiekimo ministerijos struktūros jau mėnesį bando V.Molį iškrapštyti iš kėdės. Įspėjimas apie atleidimą „Automagistralės“ vadovui įteiktas dar gegužės pabaigoje. Sutapimas ar ne, jis tuoj pat susirgo. Kaip 15min informavo „Automagistralės“ administracija, jis serga iki šiol. Į skambučius mobiliuoju telefonu amžinasis „Automagistralės“ vadovas neatsiliepė.

Nublukęs bebras ir svajonių močiutė

Pažintį su „Automagistralės“ veikla galima pradėti nuo šios valstybės įmonės valdomo Kelių muziejaus. Čia rasite ne tik įvairių epochų kelininkų techniką ir istorines nuotraukas.

Muziejuje galite pamatyti ir įspūdingo dydžio gyvūnijos kampelį, kuriame gausu įvairiausių gyvūnų iškamšų ir medžioklės trofėjų. Muziejuje puikuojasi balto bebro iškamša. Kodėl jis baltas? Muziejaus darbuotojai paaiškina, kad per daug metų nuo saulės jis nubluko. Tačiau iškamšų čia visa gausybė: gulbė, ežiukai, briedis, lapė ir daug kitų.

Paklausite kuo Kelių muziejus susijęs su gyvūnais? Į šį klausimą muziejaus darbuotojai atsakė paaiškindami, kad nuo gyvūnijos kampelio prasidėjo visa muziejaus idėja. Mat muziejaus įkūrėjas yra medžiotojas. Vėliau buvo nuspręsta, kad gyvūnų ekspozicija kelių muziejui tinka, juk keliuose žūva daug žvėrių.

Muziejus yra įsikūręs Vievyje, keliuose atskiruose pastatuose. Muziejaus darbuotojai pasakoja, kad „Automagistralė“ išlaiko muziejų, nors jame darbuotojų nėra daug, tačiau patalpų išlaikymas kainuoja, be to, muziejus yra įsikūręs „Automagistralės“ patalpose. Jei reikia restauruoti seną parodinę techniką, pasak darbuotojos, skelbiami atskiri konkursai. Yra planų, jog muziejus plėsis, tam jau yra numatytas atskiras didelis sklypas, kuriame turėtų būti statomos naujos patalpos, tačiau kol kas nėra aišku, kada tai bus padaryta.

Kol Kelių muziejus rūpinosi bebrų ir ežiukų iškamšomis, Molių šeima apsirūpino kur kas rimtesniu turtu. Pirmiausiai – per V.Molio motiną, devintą dešimtį beveik įpusėjusią pensininkę. Ir tokią močiutę, apie kokią dauguma Lietuvos anūkų galėtų tik pasvajoti. Neoficialiomis 15min žiniomis, garbaus amžiaus V.Molio motina niekuomet nebuvo registruota kaip darbdavio apdrausta darbuotoja. Paprastai tariant, jei ji kur nors ir dirbo – tai ne pagal darbo sutartį. Bet V.Molio motina – gyvas pavyzdys, rodantis, kad darbo sutartis nebūtina turtų užgyvenimui.

Namas Vievyje ir butas sostinės Lazdynų rajone – tik pumpurėliai. V.Molio motina dar 1999 m. įsigijo įspūdingą butą sostinės senamiestyje, Trakų gatvėje. Viešai prieinamais Registrų centro duomenimis, šio buto rinkos vertė gali siekti apie 180 tūkst. eurų. Šių metų pradžioje svajonių močiutė butą Trakų gatvėje padovanojo savo anūkei, 24-erių V.Molio dukrai.

Beje, panašu, kad dovanodama prabangų butą močiutė pagalvojo ne tik apie anūkę. 15min žiniomis, kartu su dovanojimo sutartimi anūkei įregistruota ir uzufrukto teisė pačiam V.Moliui. Paprastai tariant, amžinasis „Automagistralės“ vadovas taip pat turi teisę naudotis šiuo butu Vilniaus širdyje.

Ir tai dar ne visi svajonių močiutės nuopelnai. 2010 m. V.Molio motinos vardu registruotas sklypas ir statiniai Vievyje.

Dar 2012 m. vasarą, kai po Lietuvą važinėjo „Google Street View“ kameromis apkarstyti automobiliai, čia stovėjo medinukas.

Dabar vaizdas kur kas įspūdingesnis. Pensininkė V.Molio mama čia ne tik pasistatė namą, bet ir jį padovanojo. Žinoma, anūkui – vyresniajam V.Molio sūnui. Sklypas yra gana vaizdingoje vietoje, ant Vievio ežero kranto. Jo vidutinė rinkos vertė, Registrų centro duomenimis, yra 21 tūkstantis eurų. Nuo naujai pastatyto namo atsiveria graži panorama. Kiek vertas naujas sklype išdygęs namas Vievyje, nėra žinoma. Mat statinys dar nėra įregistruotas nekilnojamojo turto registre.

100 tūkst. eurų dovana sūnaus darbdaviams. Panašu, kad polinkį į vertingas dovanas turi ne tik V.Molio mama, bet ir pats ilgametis „Automagistralės“ vadovas. Tik dovanojamas turtas – ne nuosavas.

Prieš dvejus metus, 2015 m. liepą, „Automagistralei“ prireikė papildyti savo nekilnojamojo turto aruodą. Ne bet kuo, o menkaverčiais statiniais Vievyje. Jie įsigyti iš labai kuklaus ūkio subjekto – mažosios bendrijos „RV Investment“.

Kas ta „RV Investment“? Panašu, kad šis ūkio subjektas pastaraisiais metais jokios rimtesnės veiklos, išskyrus sandorį su „Automagistrale“, nevykdė. Mažosios bendrijos steigėjai – stambios įmonių grupės „Imlitex Holdings“ akcininkai Renatas Augustinas ir Vygandas Blandis.

Atvirų duomenų portalo Freedata.lt pateikiamais duomenimis, šios grupės įmonė „Imlitex Textile“ praėjusiame dešimtmetyje yra laimėjusi kelis „Automagistralės“ konkursus, kuriuose pirkta druska kelių barstymui. Tačiau yra ir kur kas šviežesnis ryšys. Vykstant sandoriui su „Imlitex“ akcininkų valdoma mažąja bendrija, šioje grupėje dirbo vyresnysis V.Molio sūnus.

Na, pastatų pirkimas iš įmonės, susijusios su sūnaus darboviete, savaime nėra nusikaltimas. Tačiau, 15min žiniomis, Susisiekimo ministerija įtaria, kad šiuo sandoriu buvo iššvaistytas „Automagistralės“ turtas.

„Automagistralė“ už didžiulę sumą įsigijo tik pastatus, bet ne žemės sklypą po jais. Žemės sklypas priklauso valstybei, hektaro dydžio sklypo dalį įmonė gavo panaudos teise iš valstybės.

Statinius iš „RV Investment“ „Automagistralė“ įsigijo už 143 tūkst. eurų. Tai beveik visa kuklios mažosios bendrijos apyvarta 2015 metais. 2014 m. atliekant šio turto vertinimą, nustatyta gerokai kuklesnė suma. Turto vertintojai statinius įkainojo 23,5 tūkst. litų (6,8 tūkst. eurų). Didesne 89,5 tūkst. litų (25,92 tūkst. eurų) suma įvertinta nuomos teisė į po pastatais esančią valstybinę žemę. Bendra suma – kiek mažiau nei 33 tūkst. eurų.

Žinoma, būna atvejų, kai perkamas nekilnojamasis turtas yra vertas daugiau, nei nustato vertintojai. Tačiau čia ne tas atvejis. 15min žiniomis, „Automagistralės“ apskaitos dokumentuose aptikta pažyma, kuria tų pačių 2015 metų pabaigoje smarkiai sumažinta būtent šio iš „RV Investment“ pirkto turto balansinė vertė. Vos prieš pusmetį įsigytą turtą „Automagistralė“ čia pat nuvertino daugiau nei 100 tūkst. eurų – iki maždaug 43 tūkst. eurų, tik nežymiai viršijant turto vertintojų nustatytą sumą.

Šiandien didžioji dalis sklypo stovi tuščia. Panašu, kad jis ruošiamas statybos darbams.

Sutapimas po sutapimo

Nagrinėjant „Automagistralės“ viešųjų pirkimų istoriją, į akis krenta kelios įmonės, uždirbusios solidžias sumas iš šios valstybinės įmonės užsakymų.

Freedata.lt duomenimis, bendrovė „Švytėjimas“ iš „Automagistralės“ pirkimų gavo apie ketvirtį milijono eurų pajamų, jau minėta „Imlitex Textile“ – beveik 691 tūkst. eurų. Bendrovė „Kauno tiltai“ nuo 2004 m. iki dabar kasmet laimi vieną ir tą patį „Automagistralės“ konkursą, kuriuo valstybinė įmonė apsirūpina asfaltbetonio mišiniu. Bendra „Automagistralės“ ir „Kauno tiltų“ sutarčių vertė – 4,35 mln. eurų.

Sandoriai, kurių nebuvo

Pats V.Molis irgi ne vargšas. Jis turtingas ne tik apdovanojimais „Už nuopelnus Lietuvai“ ar „Už nuopelnus Vilniui ir Tautai“. 15min žiniomis, ilgametis „Automagistralės“ vadovas turi nemažą namą, per pastaruosius porą metų lizingu įsigijo dvi mašinas, o 2013 m. taip pat įsigijo butą Palangoje.

Bet visa tai viešai prieinamose V.Molio deklaracijose neatsispindi. „Automagistralės“ vadovas, kaip ir kiti valstybės įmonių vadovai, privalo viešai deklaruoti savo interesus. Tokie sandoriai kaip naujų transporto priemonių ar, juo labiau, nekilnojamojo turto įsigijimas, ten turi atsispindėti. Tačiau V.Molio deklaracijos – visiškai tuščios.

15min žiniomis, V.Molio oficialiai deklaruotas turtas – sklypas ir namas Vievyje, Registrų centro duomenimis, bendrai sudėjus verti 68 tūkst. eurų, butas Palangoje (vidutinė rinkos vertė – 31 tūkst. eurų) ir šiek tiek piniginių lėšų – savo verte gerokai nusileidžia turtams, kuriuos jo pensininkė motina neseniai padovanojo savo anūkams.

Naujienų archyvas