BMC

Investicijos į naująsias technologijas atsiperka

2014-11-24  Petras Vizbaras, Keliai ir tiltai Nr. 1(8)

Valstybės įmonės „Šiaulių regiono keliai“ prižiūrimų kelių teritorija apima šiaurinę Lietuvos centro dalį ir ribojasi su Latvija. Įmonė prižiūri ir eksploatuoja 13 proc. Lietuvos valstybinių kelių, t. y. 2782 km. Magistralinių kelių 219 km, krašto – 603 km, rajoninių – 1960 km. Šiuos kelius žiemą ir vasarą rūpestingai prižiūri Akmenės, Joniškio, Kelmės, Pakruojo, Radviliškio, Šiaulių kelių tarnybų kelininkai.

VĮ „Šiaulių regiono keliai“ druskos sandėliavimui įmonės struktūrinių padalinių teritorijose turi septynis druskos sandėlius, kuriuose telpa apie 5500 t druskos. Kaip parodė ilgametė kelių priežiūros darbų praktika, esant sudėtingoms žiemos sąlygoms per mėnesį yra išberiama apie 3-4 tūkst. t druskos. Apsidraudžiant nuo druskos tiekimo sutrikimų, 2013 m. buvo pastatytas 2 tūkst. t talpos aštuntas, rezervinis, druskos sandėlis Kuršėnuose. Tai užtikrins nenutrūkstamą įmonės veiklą netgi sudėtingomis žiemos sąlygomis.

VĮ „Šiaulių regiono keliai“ Šiaulių kelių tarnybos Kuršėnų kelių taisymo punkte pastatė pirmąjį Lietuvoje ekologišką DOMAR-EURODOME tipo druskos sandėlį. Anksčiau pastatytuose tipiniuose druskos kelių priežiūrai sandėliuose dėl nepakankamos ventiliacijos druska dažnai sudrėkdavo ir sukietėdavo į gabalus, paviršius pasidengdavo kieta druskos pluta. Naujo tipo sandėlis pasižymi ekologiškumu, kadangi pamatų neturinti konstrukcija ir atraminė sienelė yra įrengta tiesiai ant asfaltbetonio aikštelės, nes sandėliuojama druska nepatenka į gruntinius vandenis.

DOMAR-EURODOME sandėliai yra ilgaamžiai, patogūs eksploatuoti dėl statinio ypatingos konstrukcijos, kuri išlaiko druską sausą ir birią visą sandėliavimo laikotarpį. Aukšto kupolo formos stogas ir aukšti vartai suteikia galimybę organizuoti druskos pakrovimo ir iškrovimo darbus sandėlio viduje, todėl druska nėra veikiama kritulių: lietaus ar sniego. Taip pat šiuose sandėliuose druskos saugojimas yra pigesnis, sandėlių talpos ir kainos santykis yra daug geresnis, paliginti su kitų konstrukcijų sandėliais.

DOMAR-EURODOME sandėliai gali būti skirtingų formų: apskritimo, elipsės ir statinės. Apskritimo formos sandėliai gali būti įrengiami nuo 15 iki 53 m skersmens. Sandėlių vartų aukštis – iki 10 m. Didelis, ekologiškas tokio tipo sandėlis gali būti pastatytas per 2–3 mėn. Sandėlyje dėl medinio į viršų siaurėjančio kupolo formos stogo su ventiliacijos angomis druska per visą sandėliavimo laikotarpį išlieka sausa ir biri. Sandėlyje dėl savaiminės gravitacijos susidaro „kamino“ efektas. Druskos drėgnumas neviršija leistino rodiklio, nereikalingas papildomas priverstinis džiovinimas. Pirmasis Lietuvoje modernios konstrukcijos druskos sandėlis surinktas ir pastatytas remiantis patentuota Didžiosios Britanijos firmos „DOMEUROPA Ltd“ dokumentacija, pritaikyta ir patvirtinta Lietuvos sąlygoms. Konstrukcija yra patentuota, gamyba sertifikuota pagal ISO standartus.

Investicijos į technikos parką pasiteisina

VĮ „Šiaulių regiono keliai“ transporto ir mechanizmų parko modernizavimui teikia investicijų prioritetą. Kadangi šiuolaikinė daugiafunkcinė technika suteikia galimybę atlikti kelių priežiūros ir plėtros darbus pigiau ir greičiau, nuolat modernėjantis technikos parkas leidžia efektyviau naudoti investicijas ir pasiekti geresnių rezultatų.

2014 m. VĮ „Šiaulių regiono keliai“ įsigijo 3 autogreiderius BG190-TA4 su universaliu priekiniu verstuvu ir su papildomu šoniniu sniego valytuvu bei galiniu paskleidimo įrenginiu. Naujieji autogreideriai pakeis techniškai pasenusius 1989–1998 m. gamybos DZ markės autogreiderius.

VĮ „Šiaulių regiono keliai“ įsigijo ir 6 triašius savivarčius automobilius MAN TGS33440 6×4 BB. Automobiliai žiemos metu bus eksploatuojami su 9 m3 druskos „Schmidt Stratos B90-42“ barstymo įranga, priekiniu ir šoniniu sniego valytuvais. Šie naujos kartos automobiliai pakeis iki šiol buvusius eksploatacijoje 1996–2000 m. gamybos vienaašius MAZ automobilius.

Meniniai akcentai pozityviai nuteikia pravažiuojančius

VĮ „Šiaulių regiono keliai“, prisidėdama prie regiono kelių aplinkos kultūrinių ir estetinių vaizdų puoselėjimo, vykdo meninių akcentų pakelėse įgyvendinimą.

2013 m. pabaigoje žiedinėje sankryžoje krašto kelių Nr. 215 Bubiai–Ramučiai ir Nr. 159 Užventis–Kuršėnai susikirtimo vietoje pastatytas meninis akcentas, kurio tikslas – senos kelio tiesimo technikos išsaugojimas, panaudojant ją skulptūroje, skirtoje papuošti minėtą sankryžą. Skulptūros funkcija – suteikti pozityvias emocijas pravažiuojantiems. Tai dekoratyvi kompozicija RAMUČIAI. Kompoziciją sudaro senas volas ir keletas primityvistinio stiliaus paukštelių. Volas stovi sankryžoje įstrigęs kelių akmens riedulių apsuptyje. Ant volo ramiai tupi būrelis ryškiaspalvių vietinių paukštelių – RAMUČIŲ. Ši dekoratyvi skulptūra yra lyg vietos ženklas, žymintis Ramučių miestelį. Objektas yra paprastos formos, todėl nereikalauja laiko suvokimui, neatitraukia vairuotojų dėmesio nuo vairavimo.

2014 m. vasarą magistralinių kelių A18 Šiaulių aplinkkelis ir A12 Ryga – Šiauliai – Tauragė – Kaliningradas susikirtimo vietoje (ties Aukštelės gyvenviete) įrengtas meninis akcentas KELIAUJAM. Akcento tikslas – pakelti nuotaiką pravažiuojantiems ir suteikti jiems progą nusišypsoti. Meninį akcentą sudaro stilizuotų avių figūrų kompozicija. Kompozicijos idėja – linksma ir ironiška – Lietuvos kaip agrarinio krašto identiteto interpretacija. Kompoziciją sudaro šešios baltos spalvos avių figūros, dekoruotos ryškiaspalviu ornamentu.

2014 m. sutvarkyta poilsio aikštelė prie magistralinio kelio A12 Ryga – Šiauliai – Tauragė – Kaliningradas 76,995 km. Poilsio aikštelė buvo įrengta dar sovietiniais metais tiesiant A12 kelią tam, kad sustojus būtų galima prieiti prie Bijotės ežero, tačiau nebuvo įrengta jokių kitų elementų. Tai buvo tiesiog vieta automobiliams saugiai sustoti ir pasivaikščioti ežero įlankos pakrantėje. Aikštelės plotas yra pakankamai didelis. Čia gali sustoti didelis kiekis automobilių. Aikštelė dviejų dalių, todėl yra galimybė atskirti sunkaus transporto zoną. Siekiant didinti aikštelės funkcionalumą ir sudaryti prielaidas tolimesniam aikštelės daugiafunkciniam panaudojimui, aikštelė kompleksiškai sutvarkyta: ji sujungta taku su šalia esančia autobusų stotele ir dviračių taku, šalia esančioje pievelėje įrengti takai, suolai su stalais iš akmens, sūpynės, gandralizdžiai, rekonstruota poilsio zona, įrengtas apšvietimas ir skulptūrinė kompozicija KRISTINIS. Skulptūrinę kompoziciją sudaro 48 plieninės kolonos, ant kurių pritvirtinti rieduliai.

Naujienų archyvas