BMC

Dzūkų prižiūrimi keliai – geriausi šalyje

2016-05-12  Austė Merkytė, Keliai ir tiltai Nr. 1(11)

Jau nuo seno kalbama ir rašoma, kad Dzūkijos keliai ir aplinka pasižymi tvarka, o kelininkai – stropumu, atsakingu požiūriu į savo darbą ir pareigą. Jau ne vienerius metus VĮ „Alytaus regiono keliai“ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) prie Susisiekimo ministerijos yra pripažinta geriausiai kelius tvarkančia įmone šalyje. Tai didžiulis nuopelnas žmonių, kurie savo darbą ir gyvenimą paskyrė krašto keliams.

VĮ „Alytaus regiono keliai“ direktorius Bronius Vaičiulionis: „Pavadinimas prasideda raide „A“, todėl privalome būti geriausi.“

Pasak įmonės direktoriaus B. Vaičiulionio, visų trijų regionui priklausančių Lazdijų, Alytaus ir Varėnos kelių tarnybų viršininkai yra ambicingi ir kiekvienas siekia, kad jų rajono keliai būtų labiausiai sutvarkyti, technika – moderniausia, o ekonominiai rodikliai – geriausi. Ekonominiais rodikliais kolegas lenkiantys Kelių tarnybų vadovai paprastai paskatinami geru žodžiu arba priedu prie atlyginimo.

Daugiausia pastabų – kelių priežiūrai žiemą

Kaip ir kitų regiono kelininkų įmonių, taip ir „Alytaus regiono kelių“ kolektyvo pirmadienio rytas prasideda gamybiniu pasitarimu. 9 val. susirenka trijų tarnybų viršininkai, regiono įmonės skyrių viršininkai, vyriausias buhalteris, juristas, ekonomistas, auditorius, eismo, techninio, mechanizacijos skyrių viršininkai ir, žinoma, įmonės „Alytaus regiono keliai“ vadovas su pavaduotojais. Susidaro daugiau nei 10 žmonių ratas. Tokių pasitarimų metu yra apžvelgiami praėjusios savaitės darbai ir ateities gairės. Kiekvienas susirinkimo dalyvis privalo pasisakyti.

Pasitarimų vienodų nebūna. Būna ir aštrios kritikos, būna ir gerų žodžių. Nors darbai tie patys, kiekvieną pirmadienį į juos pasižiūrima kitaip.

Svarbiausias įmonės darbas – kelių priežiūra, todėl visi pagyrimai ir priekaištai su ja susiję. Taip pat kruopščiai analizuojama pirkimų skyriaus veikla. Tačiau prieš tai „Alytaus regiono kelių“ vadovas su abiem savo pavaduotojais išgeria po puodelį kavos, aptaria įmonės reikalus, aktualesnius klausimus.

Skatinami ekonomiškiausiai dirbę tarnybų vadovai

Labiausiai įtemptas laikotarpis kelininkams – žiema. Tuo metu ir išlaidos didesnės, ir pelnas mažesnis, bet operatyvus bei racionalus darbas atitinkamai įvertinamas įvairiais būdais ir formomis.

„Svarbiausia – ne bausmės, o bendras sutarimas, – sako įmonės direktorius B. Vaičiulionis. – Kad Alytaus regiono keliai būtų geriausiai prižiūrėti, visi skyriai ir visos tarnybos turi dirbti gerai.“

Kiekvieno Kelių tarnybos vadovo pareiga, kad pavaldiniai dirbtų gerai, atsakingai ir kokybiškai, ir kad įmonė sutaupytų.

Kelių tarnybų vadovai savarankiškai negali vykdyti pirkimų. Jie sprendžia tik klausimus dėl kelių priežiūros žiemą: kada barstyti kelius, kiek naudoti mišinio, kaip elgtis ekstremaliomis sąlygomis.

„Kai susumuojame rezultatus, labai gerai matome, kuri Kelių tarnyba dirbo geriau, o kuriai reikia šiek tiek pasitempti. Esame dzūkai – patys darbščiausi, taigi ir mūsų keliai turi būti prižiūrėti geriausiai, o dirbti turime taupiausiai“, – šmaikštauja įmonės direktorius B. Vaičiulionis.

Regioninės įmonės darbuotojai nėra skatinami tiek, kiek Kelių tarnybų darbuotojai. Pasak įmonės vadovo, jie turi dirbti taip, kad nebūtų problemų ir darbai būtų atlikti laiku, ir kad kelių tarnybos nejaustų jokių trukdžių. Dėmesys keliams ir Kelių tarnyboms – maksimalus. „Kad galėtume paskatinti darbuotojus, reikia daugiau uždirbti“, – sako B. Vaičiulionis.

2015–2016 m. žiemos sezonas buvo palyginti ramus, nes snigo nedaug, nepustė. Tačiau keliai buvo barstomi gausiai, nors, regis, stipraus šalčio ir nebebuvo. Keliuose į paviršių dar išlįsdavo pašalas ir automobilis galėjo tapti nevaldomas stabdant. Kelininkai turėjo užtikrinti, kad eismo dalyviai to nepajustų.

„Taigi, taip ir ganom debesis ir plikšalas“, – pokalbį baigė humoro nestokojantis „Alytaus regiono kelių“ direktorius B. Vaičiulionis.

Naujienų archyvas