Kelininkai po rekordinio snygio: technika nestojo nei dieną, nei naktį

Delfi.lt
Kelininkai po rekordinio snygio: technika nestojo nei dieną, nei naktįKelių priežiūra
Šiomis dienomis eismo sąlygos keliuose itin sudėtingos dėl besitęsiančio snygio. AB „Kelių priežiūra“ sutelkusi visus pajėgumus valo ir barsto kelius, kad Lietuvos gyventojams užtikrintų pravažiuojamus kelius, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Šiomis dienomis eismo sąlygos keliuose itin sudėtingos dėl besitęsiančio snygio. AB „Kelių priežiūra“ sutelkusi visus pajėgumus valo ir barsto kelius, kad Lietuvos gyventojams užtikrintų pravažiuojamus kelius, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

„Iškritęs sniego kiekis keliuose vairavimo sąlygas padarė labai pavojingas ar netgi ekstremalias. Automagistrales prižiūrime 24 val. per parą, „Kelių priežiūros“ technika ten nestoja, keičiasi tik darbuotojai. Magistralėse ir kituose keliuose valymą pradedame 4 val. ryto ir tęsiame pagal poreikį“, – teigia „Kelių priežiūros“ atstovas Algminas Šmitas.

Jis priduria, jog siekiant didžiausio galimo efektyvumo darbai organizuojami pasitelkus modernias technologijas. Budintis dar iš vakaro atsižvelgia į artimiausią orų prognozę, tikrina naudojamą Kelių būklės informacinę sistemą (KBIS), kelių oro sąlygų informacinę sistemą, apvažiuoja prižiūrimo kelių tinklo dalį ir įvertinęs situaciją priima sprendimus organizuojant sunkvežimių-barstytuvų darbą.

Kelininkai po rekordinio snygio: technika nestojo nei dieną, nei naktį

Įvertinus numatomą orų situaciją, darbų apskaitos sistemoje kiekvienam sunkvežimio vairuotojui budintysis suformuoja užduotis, kuriuose maršrutuose yra būtina atlikti tam tikras užduotis – barstymo, valymo ar valymo ir barstymo, taip pat pažymi, kiek ir kokių medžiagų reikia pasikrauti – smėlio-druskos mišinių ar tik druskos, bei barstymo normas.

Visos šios užduotys bendrovės turimos išmaniosios programėlės pagalba „sukrenta“ vairuotojams į išmaniuosius telefonus, o jiems paspaudus „start“ mygtuką, prasideda darbų vykdymas.

„Komandai išvažiavus į kelius nuolat yra palaikomas ryšys su budinčiuoju, kuris yra informuojamas apie besikeičiančią situaciją keliuose. Atsižvelgiant į gautą informaciją yra priimami sprendimai, ar reikia keisti maršrutus, barstymo normas ir kt. Šis darbas dažniausiai atliekamas iki 7-12 val., pagal kelių kategorijas. Mūsų vairuotojai, baigę darbus telefonuose paspaudžia „stop“ mygtuką ir išmaniųjų technologijų dėka sistema pati suskaičiuoja atliktus darbus, nuvažiuotus kilometrus, išbertą medžiagų kiekį. Tada budintis peržiūri informaciją ir „uždaro“ užduotis“, – pasakoja A. Šmitas.

Situacija keliuose nuolat stebina, per kameras matoma dangos būklė, jos temperatūra, sukibimo koeficientai. Jei tik kelių būklė blogėja, į tą ruožą siunčiami darbuotojai. Šiomis rekordinio snygio dienomis keliuose dirba daugiau kaip 300 „Kelių priežiūros“ mechanizmų. Išvažiavę vairuotojai nuolat palaiko ryšį su budinčiu.

Kelininkai po rekordinio snygio: technika nestojo nei dieną, nei naktį

„Snygio metu susiduriame ne tik su sniego valymu, tačiau turime pasirūpinti tiek nulūžusiais medžiais ar krūmais, kurie užvirto ant kelio, tiek užpustytais kelio ženklais. Žiema nėra metas, kai kelininkai gali atsipalaiduoti, o užklupus tokioms oro sąlygoms turime reaguoti ir mobilizuotis nedelsiant“, – dalinasi „Kelių priežiūros“ atstovas.

Žiemą situacija keliuose stebima iki tam skirto laiko, pagal priežiūros lygį: 1 lygis nuolat, 2 – iki 22val, 3 – iki 19 val., 4 ir 5 – iki 18val. Vis dėlto, „Kelių priežiūra“ pažymi, kad esant poreikiui, darbuotojai nebežiūri nei darbo valandų, nei nuovargio – prioritetas yra teikiamas atlikti svarbias užduotis, siekiant užtikrinti šalies gyventojams saugias keliones.

Esant blogoms eismo sąlygoms, vairuotojams rekomenduojama rinktis kelius, kuriems keliami aukščiausios priežiūros reikalavimai – tai padės sumažinti kelionės riziką.