Sunki užduotis kelių policijai: turi 600 tūkst. prasižengusių „mėgėjų paspausti“ nuotraukas

Dina Sergijenko, Delfi.lt
Sunki užduotis kelių policijai: turi 600 tūkst. prasižengusių „mėgėjų paspausti“ nuotraukasDelfi
Per pusmetį greičio matuokliai Lietuvoje įamžino 600 tūkst. greitį viršijusių vairuotojų. Tokiais skaičiais laidoje „DELFI diena“ pasidalijo Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys. Tačiau spėlioti, ką pavyko užfiksuoti rugsėjį pradėjusių veikti vidutinio greičio matuoklių kameroms, pasak jo, dar anksti. „Duomenų dar neturime, bet sistema veikia ir pažeidėjai tikrai sulauks policijos dėmesio“, – kalbėjo V. Grašys.

Per pusmetį greičio matuokliai Lietuvoje įamžino 600 tūkst. greitį viršijusių vairuotojų. Tokiais skaičiais laidoje „DELFI diena“ pasidalijo Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys. Tačiau spėlioti, ką pavyko užfiksuoti rugsėjį pradėjusių veikti vidutinio greičio matuoklių kameroms, pasak jo, dar anksti.

„Duomenų dar neturime, bet sistema veikia ir pažeidėjai tikrai sulauks policijos dėmesio“, – kalbėjo V. Grašys.

Tai, kad ilgą laiką buvo kalbama apie rengiamą paleisti naują greičio stebėjimo sistemą, turėjo teigiamą poveikį, įsitikinęs laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Vitalijus Andrejevas.

„Vidutinio greičio stebėjimo sistemos įrengtos 25-iuose ruožuose, kurie buvo atrinkti įvertinus duomenis apie šių atkarpų avaringumą ir eismo įvykius, susijusius su greičio viršijimu. Ir jau dabar mes matome, kad tos sistemos veikia kaip prevencinė priemonė, mat žuvusių mažėja“, – kalbėjo V. Andrejevas.

Nori automatinės sistemos

Pasak V. Andrejevo, Informatikos ir ryšių departamento specialistai atlieka paskutines patikras ir vidutinio greičio matuoklių konfigūracijos darbas, o juos atlikus pareigūnai galės imtis protokolų rašymo. Tiesa, vargu ar pažeidėjai nuotraukų sulauks labai greitai, mat, anot V. Grašio, šiandien pranešimai apie pažeidimus ir skirtas baudas greičio viršytojus pasiekia per kelis mėnesius.

„Policija deda viltis, kad siūlomiems Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) pakeitimams bus pritarta ir atsiras galimybė protokolą suformuoti ir išsiųsti vairuotojui automatiškai. Mat jau šiandien turime 600 tūkst. nuotraukų. Įstatymas numato, kad protokolą galima išsiųsti per dvejus metus nuo nusižengimo datos, tačiau kai žmogus gauna pranešimą po kelių mėnesių, jis pamiršta, kur ir kodėl viršijo greitį. Jeigu tai būtų automatiškai, žmonės galėtų greičiau įvertinti pamoką ir pasimokyti“, – neslėpė V. Grašys.

Galimybės apgauti nėra

Vidutinis greitis stebimas 25-iuose Lietuvos ruožuose. Teigiama, kad bus įvertintas dar 125 ruožų avaringumas, eismo įvykių ir žūčių skaičius bei analogiškos sistemos įrengtos juose.

„Jei matysime, kad yra kitų vietų, kur vyksta avarijos, žmonės žūva, spręsime ir dėl didesnio tokių sistemų skaičiaus“, – kalbėjo V. Andrejevas.

Jis neslėpė, kad šiandien greičio matuokliai sukonfigūruoti su kelių kilometrų per valandą dydžio paklaida. Pastaroji yra vairuotojo naudai. Tačiau, pasak specialisto, galimybių apgauti tokias sistemas nėra jokių.