Kokia naujųjų sektorinių matuoklių tolerancija viršytam greičiui? Ir kokius kitus duomenis jie fiksuos?

Žilvinas Pekarskas, 15min.lt
Kokia naujųjų sektorinių matuoklių tolerancija viršytam greičiui? Ir kokius kitus duomenis jie fiksuos?15min
15min/Gazas jau rašė, kad po užtrukusių procedūrinių derinimų nuo rugsėjo 1 d., šeštadienio, Lietuvoje pradės veikti sektoriniai (vidutinio greičio) matuokliai. Jų išdėstymo schemą rasite šiame straipsnyje žemiau. Sektoriniai greičio matuokliai sustatyti iš viso 25 ruožuose, tačiau iki 2020 metų Lietuvoje tokių ruožų turėtų būti apie 100. Apie tai plačiau pasakojo Susisiekimo ministras Rokas Masiulis, viešėjęs 15min studijoje.

15min/Gazas jau rašė, kad po užtrukusių procedūrinių derinimų nuo rugsėjo 1 d., šeštadienio, Lietuvoje pradės veikti sektoriniai (vidutinio greičio) matuokliai. Jų išdėstymo schemą rasite šiame straipsnyje žemiau.

Sektoriniai greičio matuokliai sustatyti iš viso 25 ruožuose, tačiau iki 2020 metų Lietuvoje tokių ruožų turėtų būti apie 100. Apie tai plačiau pasakojo Susisiekimo ministras Rokas Masiulis, viešėjęs 15min studijoje. Kitas pašnekovas – vairavimo ekspertas Artūras Pakėnas – iškėlė kitą klausimą – o kokia bus šių vidutinio greičio matuoklių greičio tolerancija?

Kaip 15min informavo ministro patarėja Vytautė Smaižytė, policija matuokliuose nustatė nedidelę greičio viršijimo tolerancijos ribą – vos 1-2 km/val.

Lietuvos automobilių kelių direkcija atkreipia dėmesį, kad greičio palaikymo sistemos tikslas nėra bausti, svarbiausia – užtikrinti eismo saugą, skatinti vairuotojus važiuoti leistinu greičiu.

Kelių policija primena, kad pagal Administracinių nusižengimų kodekso str. 416. Jame aiškiai parašyta, kad už greičio viršijimą iki 10 km/val. piniginės baudos neskiriamos – tik įspėjimas.

Šios sistemos veikimo principas yra paprastas: viena kamera užfiksuoja automobilį ir pravažiavimo pro ją laiką, o kita – užfiksuoja tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje. Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų, ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį (įskaitant ir greičio pokyčius ruože). Jeigu užfiksuojamas vidutinio greičio viršijimas, duomenys išsiunčiami į Administracinių nusižengimų registrą, kur suformuojamas pažeidimo protokolas.

Kol kas pažeidimo protokolas bus siunčiamas tokia pat tvarka, kaip ir užregistravus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu.

Nuo kitų metų turėtų pradėti veikti automatinė nusižengimų protokolų formavimo sistema, leisianti pagreitinti vairuotojų informavimo procesą.

Pastatyti įspėjamieji ženklai

Jau dabar prieš kiekvieną sektorinio greičio kontrolės ruožą yra pastatyti kelio ženklai, informuojantys apie sektorinius greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį (kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“ ir Nr. 805 „Galiojimo zona į priekį“). Šiuo metu atliekama kiekvieno ruožo metrologinė patikra.

Fiksuos ne tik greitį

Šie sektoriniai greičio matuokliai – multifunkciniai. Todėl sistema ateityje bus naudojama ir kitiems tikslams: papildomai tikrinant, ar transporto priemonė apdrausta, ar atlikta techninė apžiūra, ar sumokėtas kelių naudotojo mokestis ir pan.