Kauniečių kantrybės išbandymas spūstimis: kodėl Lampėdžių tilto neremontavo vasarą?

Karolina Šarkaitė. 15min.lt
Kauniečių kantrybės išbandymas spūstimis: kodėl Lampėdžių tilto neremontavo vasarą?15min
Paskutinę vasaros savaitę pradėti Česlovo Radzinausko (Lampėdžių) tilto remonto darbai tapo tikru iššūkiu vairuotojams. Akademijos miestelyje gyvenančio Dainiaus Šerono teigimu, situacija tragiška – spūstyse tenka praleisti valandą, o kartais ir ilgiau. Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovas Saulius Jansonas 15min teigė, kad tiltas bus tvarkomas iki rugsėjo pabaigos. Spūstis šiandien, rytoj iškentėsime, bet iš principo tai yra tragedija. Jeigu įvyktų kokia nors nelaimė, tai jokia evakuacija neįmanoma.

Paskutinę vasaros savaitę pradėti Česlovo Radzinausko (Lampėdžių) tilto remonto darbai tapo tikru iššūkiu vairuotojams. Akademijos miestelyje gyvenančio Dainiaus Šerono teigimu, situacija tragiška – spūstyse tenka praleisti valandą, o kartais ir ilgiau. Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovas Saulius Jansonas 15min teigė, kad tiltas bus tvarkomas iki rugsėjo pabaigos.

„Spūstis šiandien, rytoj iškentėsime, bet iš principo tai yra tragedija. Jeigu įvyktų kokia nors nelaimė, tai jokia evakuacija neįmanoma“, – kritikos remontą organizuojančiai LAKD negailėjo D.Šeronas.

Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad tai yra magistralinis kelias. Pasak jo, tarptautinio sunkiasvorio transporto priemonių vairuotojai taip pat neturi kito pasirinkimo, kaip tik laukti spūstyse.

„Kodėl darbų neatliko vasarą, kai dauguma žmonių atostogavo ir automobilių srautai mažesni?“ – klausė Akademijos miestelyje gyvenantis vyras.

15min pašnekovas pasakojo, kad tiltą remontuoti pradėta rugpjūčio 27 dieną. Šiame kelyje, pasak jo, ir anksčiau būdavo spūsčių, bet dabar situacija daug blogesnė. Kelionė prailgsta mažiausiai valandą, kartais automobilių virtinėje tenka stovėti ir dvi valandas. D.Šerono nuomone, remonto darbams nebuvo tinkamai pasiruošta.

„Jeigu didelis transporto srautas važiuoja nuo Akademijos link Marvelės, tai ar negalima jiems padaryti atskiros juostos, pažymėtos stulpeliais, ženklais?“ – siūlė D.Šeronas.

Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjas Tautvydas Tamošiūnas 15min paaiškino, kad tilto remontą organizuojanti LAKD darbų su rajono savivaldybe nederino.

„Aš ir pats važinėju šiuo keliu, tai turiu išvažiuoti anksčiau. Situacija prasta, – 15min atviravo T.Tamošiūnas. – Prieš tiltą yra nuvažiavimas į miestą, bet užkrauti miestą taip pat ne išeitis. Kai tvarko kelią, tai galima apvažiavimą padaryti, o šiuo atveju to nepadarysi.“

LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus patarėjas Saulius Jansonas 15min atskleidė, kad dėl šios situacijos gaunama ir daugiau skundų. Jo teigimu, darbų rangovas UAB „Tiltuva“ remontą baigs rugsėjo pabaigoje.

„Šiuo metu atliekamos rekonstrukcijos pobūdis yra gan specifiškas – tai tilto deformacinių siūlių remontas. Atliekant tokius darbus, eismo per remontuojamą vietą leisti negalima, kol visiškai nebus baigti darbai. Dėl šios priežasties yra uždaroma po vieną eismo juostą: atliekami darbai vienoje pusėje, po to tą juostą atidarius yra uždaroma kita juosta ir ten toliau vykdomi darbai. Nedirbant juostos atidaryti taip pat negalima, nes kaip buvo minėta, technologiškai yra išardomos deformacinės siūlės, jos sutvarkomos ir įrengiamos naujai“, – 15min paaiškino specialistas.

Kelių direkcija atsiprašo vairuotojų dėl laikinų nepatogumų ir tikisi jų supratimo. Minėtu laikotarpiu prašoma planuoti savo keliones, įskaičiuojant papildomą laiką spūstyse.

Paklaustas ar LAKD turi planą, kaip suvaldyti transporto srautus, pašnekovas neatsakė. Taip pat jis nekomentavo skaitytojo pastabos: „Kodėl darbai nebuvo atliekami anksčiau vasarą, kuomet automobilių srautai mažesni?“