Rekonstruotoje gatvėje Telšiuose – lėktuvų nusileidimo takas?

Alvydas Ivoncius, Kalvotoji.lt
Rekonstruotoje gatvėje Telšiuose – lėktuvų nusileidimo takas?Kalvotoji Žemaitija
Telšiai kantriai laukė, kada bus baigta Sedos gatvės dalies nuo viaduko iki Šiaulių–Palangos plento rekonstrukcija. Pagaliau sulaukė. Kelininkai darbą baigė, pastatė kelio ženklus ir nubrėžė horizontalaus ženklinimo linijas. Jas pamatę, miestiečiai apstulbo ir pasipiktino. Pasirodo, visas gatvės vidurys skirtas… niekam. Tiesiog paženklintas taip, kad gatvės viduriu naudotis negalima. Vadinasi, sumažėjo eismo juostų. Feisbuke pasipylė ironiški pasipiktinusių žmonių komentarai.

Telšiai kantriai laukė, kada bus baigta Sedos gatvės dalies nuo viaduko iki Šiaulių–Palangos plento rekonstrukcija. Pagaliau sulaukė. Kelininkai darbą baigė, pastatė kelio ženklus ir nubrėžė horizontalaus ženklinimo linijas. Jas pamatę, miestiečiai apstulbo ir pasipiktino.

Pasirodo, visas gatvės vidurys skirtas… niekam. Tiesiog paženklintas taip, kad gatvės viduriu naudotis negalima. Vadinasi, sumažėjo eismo juostų. Feisbuke pasipylė ironiški pasipiktinusių žmonių komentarai.

Kaip visada, „iškepus blynus“ sukruto ir Telšių rajono valdžia, ėmė domėtis, kas nutiko, kodėl toks ženklinimas gatvėje. Praėjusią savaitę įvyko Saugaus eismo komisijos posėdis. Visi jos nariai piktinosi ne mažiau nei kiti telšiškiai. Bet… Pasirodo, ta pati Saugaus eismo komisija, kuriai dabar vadovauja darbietis Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Rimantas Žebrauskas, dar 2015 m. nutarė, jog siūlomas gatvės ženklinimas visai geras. Tiesa, anuomet komisijai vadovavo socialdemokratas mero pavaduotojas Kęstutis Gusarovas.

R. Žebrauskui beliko konstatuoti, kad 2015 m. Saugaus eismo komisija neatsakingai įvertino siūlomą gatvės ženklinimą. Pasirodo, išvažiuojant iš degalinės, sunkiasvoriam transportui nebegalima sukti link Šiaulių–Palangos plento.

Ką daryti „fūroms“? Važiuoti į miestą ir ieškoti vietos, kur galima apsisukti, paskui grįžti į Šiaulių–Palangos plentą. Deja, sukti į kairę link to plento iš Pramonės gatvės negalima. Vien jos pavadinimas sako, kad čia koncentruojasi verslo įmonės. Komisijai taip pat užkliuvo nesaugi pėsčiųjų perėja, per menkos vietos automobiliams persirikiuoti ir dar šis bei tas.

Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovė pareiškė, kad policija 2015 m. tokiam ženklinimui nepritarė. Kelininkai rado užtarimą aukštesnėje policijos įstaigoje ir gavo jiems reikalingus parašus. Nei rajono valdžia, nei valdininkai vėliau nė nesidomėjo, koks bus tas ženklinimas, nors kelio rekonstrukcija truko ilgokai. O dabar štai sukruto „perkepti iškeptus blynus“. Nutarta pasikviesti Kelių direkcijos atstovus kartu su projektuotojais ir vietoje nagrinėti, kuo blogas gatvės ženklinimas ir ką galima padaryti.

Anot R. Žebrausko, Kelių direkcijos valdininkai greičiausiai pasakys, kad viskas yra gerai. Greičiausiai viskas tuo ir baigsis, telšiškiai pripras prie ženklinimo bei dėl jo susidarančių spūsčių, o atvykėliai aikčios, stebėdamiesi tomis keistenybėmis. Kaip sakoma, dar vienas „traukos centras“ turistams. Juk pasaulyje domimasi ir visokiomis nesąmonėmis.

O štai ir keli „feisbukiniai“ komentarai, aiškiai parodantys, ką mano telšiškiai. Justas Meškys: „Ir aš jau buvau renovuota gatve apsidžiaugęs… Dabar belieka tik vėl pasišypsoti iš keistokų sprendimų. Atrodo, projektuotojai ir vėl su situacija nesusipažino. Nieko, ne pirmas kartas.“

Dainius Matickas: „Šiandien teko važiuoti 10.30 – kamščiai! Nors ženklinimo darbai pabaigti…“

Ovidijus Bukantas: „Perbraižyti!!! Gatvė didelio pločio, o padaryta po vieną juostą, ir lai nepasakoja, kad dėl saugaus eismo tai padaryta. Kol nebuvo juostų, nebuvo kamščių bei avarijų.“

Aurelijus Laurinavičius: „Pirmą dieną po ženklinimo vakare pravažiavau. Įdomiai pasirodė. Bet šįvakar vakare, kai važiavau, ir mažiau mašinų buvo, tai nelabai supratau tą ženklinimą. Kažkaip įdomiai „smart“ pabraižyta. Gal reikia priprasti? Kaip ir su tuo mūsų „trikampiu“.“

Algimantas Laucevičius: „Buvo plačiausia gatvė, liko siauriausia (automobiliams). Gal gatvės vidurys pritaikomas ultralengviesiems lėktuvams nusileisti?“