Pasipiktino kelių tiesimo kokybe: turbūt mano, kad kaime važinėja tik traktoriais?

Radviliškio kraštas
Pasipiktino kelių tiesimo kokybe: turbūt mano, kad kaime važinėja tik traktoriais?Organizatorių
Artėjant rinkimams, Radviliškio rajono valdžia suskubo tvarkyti kelius, nors trejus metus jie nebuvo valdžios prioritetas. Vienas didžiausių Radviliškio rajono skaudulių – neasfaltuoti žvyrkeliai ir kelių asfaltavimo brokas. Pranešimai apie jį kasdien plūsta į „Radviliškio krašto“ redakciją bei asmeniškai Radviliškio krašto bendruomenės pirmininkui Gediminui Lipnevičiui, kuris dėl kelių asfaltavimo problemų kreipėsi į Radviliškio rajono tarybos narius.

rtėjant rinkimams, Radviliškio rajono valdžia suskubo tvarkyti kelius, nors trejus metus jie nebuvo valdžios prioritetas. Vienas didžiausių Radviliškio rajono skaudulių – neasfaltuoti žvyrkeliai ir kelių asfaltavimo brokas. Pranešimai apie jį kasdien plūsta į „Radviliškio krašto“ redakciją bei asmeniškai Radviliškio krašto bendruomenės pirmininkui Gediminui Lipnevičiui, kuris dėl kelių asfaltavimo problemų kreipėsi į Radviliškio rajono tarybos narius.

Artėjant rinkimams, Radviliškio rajono valdžia suskubo tvarkyti kelius, nors trejus metus jie nebuvo valdžios prioritetas. Vienas didžiausių Radviliškio rajono skaudulių – neasfaltuoti žvyrkeliai ir kelių asfaltavimo brokas. Pranešimai apie jį kasdien plūsta į „Radviliškio krašto“ redakciją bei asmeniškai Radviliškio krašto bendruomenės pirmininkui Gediminui Lipnevičiui, kuris dėl kelių asfaltavimo problemų kreipėsi į Radviliškio rajono tarybos narius.

„Radviliškio kraštas“ jau rašė apie kelio Alksniupiai–Juodupiai–Radviloniai asfaltavimo darbus, kai gruodžio pradžioje asfaltas buvo pilamas į vandens duobes. Be abejo, asfaltuojant buvo padarytas brokas, kurį rangovas, VĮ „Šiaulių regiono keliai“, buvo įpareigotas ištaisyti.

Tačiau ne visi rangovai iš savo klaidų pasimoko, ir kelių asfaltavimo broko istorijos tęsiasi.

Į „Radviliškio krašto“ redakciją kreipėsi Pakiršinio gyventojai. „Naujo Pakiršinio kelio kairioji pusė lipni it smala, ką tik išasfaltuotas kelias lydosi akyse“, – redakcijai rašo pakiršiniečiai.

Įdomu, kodėl lipni tik kairioji kelio pusė, gal dešinioji buvo išasfaltuota geriau? Neoficialiais duomenimis, gali būti, kad važiuojant miškavežiui trūko žarnelės, tepalas išsipylė ant šviežio asfalto. Dėl ko niekas nesiėmė priemonių šios problemos tvarkymui, redakcija paklausė VĮ „Kelių priežiūra“ tarnybos, tačiau atsakymo nesulaukė. Apie tai gyventojus informuosime vėliau.

Neseniai išasfaltuotas kelias Šeduva–Panevėžys, Niauduvos link. Po kelio išasfaltavimo praėjo vos savaitė, o jau matyti traktoriaus provėžos. Įdomu, tai asfaltavimo brokas ar kaitra „ištirpino“ asfaltą? Kyla klausimas, kodėl atsakingos institucijos nepasirūpino ženklais, eismo apribojimu.

Pasak Statybos skyriaus vedėjo G. Vičo, esant 33 laipsnių temperatūrai, asfaltas natūraliai tirpsta, provėžų ant šviežio asfalto atsiranda važiuojant sunkiasvorėms mašinoms, miškavežiams, ir tokiu atveju reikėtų riboti jų eismą, leisti važiuoti tik naktimis.

„Šiaulių plento“ atstovai informavo, kad naujai asfaltuoto kelio per Niauduvą danga yra piktybiškai sulaužyta. „Pagal provėžas matyti, kad asfalto dangą sulaužė sunkiasvorė mašina, kelią reikės iš naujo asfaltuoti, nors asfaltą išliejome vos prieš savaitę“, – sakė „Šiaulių plento“ kokybės direktorius Narūnas Kazanavičius.

Jis sakė, kad kelininkai labai džiaugtųsi, jeigu sunkiasvorei technikai nebūtų leidžiama važiuoti šviežiai asfaltuota kelio danga esant karščiams, tačiau Kelių direkcija tokio įsakymo neduoda.

Dar įdomesnį kelio asfaltavimo būdą rajono savivaldybė kartu su Aukštelkų seniūnija pademonstravo Kalnelio Gražionyse, Liepų gatvėje. Čia kelio vidurys išasfaltuotas, o pakraščiai palikti neasfaltuoti, juose yra duobių. Turbūt laikomasi nuostatos, kad kaimuose mažai automobilių ir jiems prasilenkti nebūtina?

Apie šį išskirtinį kelio asfaltavimo būdą Radviliškio rajono tarybos narių, Radviliškio mero bei savivaldybės administracijos klausė tarybos narys Justinas Malinauskas: „Ar jūs savo namuose taip darytumėte?“ Atsakymo į klausimą iš mero, administracijos direktorės bei tarybos narių nesulaukė.

Pasak Statybos skyriaus vedėjo G. Vičo, išasfaltuoti 7–8 metrų pločio gatvei reikia nemažai lėšų, kurių nėra.

„O kokia ten problema? Ar mašinos neprasilenkia? Rangovas išliejo asfaltą pagal turimas lėšas. Šioje gatvėje yra šaligatviai, kurie baigia apželti – ten niekas nevaikšto, nevažinėja. Reikėtų išardyti bordiūrus, padaryti vieno metro skalduotus kelkraščius“, – sakė G. Vičas.

Tarybos posėdyje Statybos skyriaus vedėjas pasiūlė naują kelių asfaltavimo būdą – neasfaltuotus gatvės kraštus „paslėpti“ po bitumo ir skaldelės danga. Tačiau dabar ir apie tokį būdą nekalbama, nes nėra pinigų. Tiesa, vedėjas pažadėjo, kad duobės šios gatvės kelkraščiuose bus sutvarkytos.

„Seniūnija gauna 50 tūkst. eurų savo keliams prižiūrėti. Nežinau, kaip tuos pinigus reikėtų paskirstyti, kad visi būtų patenkinti keliais ir gatvėmis“, – sakė G. Vičas.

Štai tokie Radviliškio rajone priešrinkiminiai kelių asfaltavimo ypatumai. Valdininkai turbūt mano, kad kaimo žmonėms užteks kelių, dengtų skaldele ir bitumu, nes kaimuose nėra lengvųjų automobilių, važinėjama tik traktoriais. O jeigu koks akmenukas ir paliks žymę automobilio kėbule, juk ne ant mero automobilio, o ant kaimo žmogaus.