Perspėja dėl baudų už taršą

Diena media
Perspėja dėl baudų už taršąScanpix
Didžiųjų automobilių gamintojų ateityje laukia milijardinės baudos už tai, jei jų gaminamos transporto priemonės neatitiks griežtesnės naujos europinės anglies dvideginio išmetimo ribos, kurią planuojama nustatyti 2021 m., rodo neseniai atliktas tyrimas. "Tik keturi iš vienuolikos automobilių gamintojų, kaip prognozuojama, atitiks 2021 m. CO2 išmetimo ES reikalavimus. O likusiems grės didelės baudos", – skelbia britų kompanijos "PA Consulting" tyrėjai.

Didžiųjų automobilių gamintojų ateityje laukia milijardinės baudos už tai, jei jų gaminamos transporto priemonės neatitiks griežtesnės naujos europinės anglies dvideginio išmetimo ribos, kurią planuojama nustatyti 2021 m., rodo neseniai atliktas tyrimas.

“Tik keturi iš vienuolikos automobilių gamintojų, kaip prognozuojama, atitiks 2021 m. CO2 išmetimo ES reikalavimus. O likusiems grės didelės baudos”, – skelbia britų kompanijos “PA Consulting” tyrėjai.

ES šalys dar 2014 m. sutarė, kad automobilių gamintojai per ateinančius septynerius metus turi sumažinti visų jų gaminamų automobilių CO2 išmetimo kiekius iki 95 g/km.

2015 m. šis kiekis siekė apie 130 g. Jeigu šis tikslas nebus pasiektas, gamintojai privalės mokėti 95 eurų baudą už kiekvieną gramą, kuriuo viršijama leistina riba, padauginus šią sumą iš visų automobilių, kuriuos jie parduos 2020 m.

Daugumai automobilių gamintojų gresia baudos, ypač vokiečiams, kurie dažnai siūlo didesnės galios ir labiau teršiančius variklius, teigia tyrimo autoriai.

“Automobilių pramonės laukia tikrai revoliucija, ir tiems gamintojams, kurie atsiliks, grės milijardinės baudos”, – sakė kompanijos “PA Consulting” automobilių ekspertas Thomas Goettle.

Tyrimo išvadose teigiama, kad laiku pasiekti nustatyto taršos tikslo nespės BMW, “Volkswagen”, “Daimler”, “Ford”, “Chrysler”, PSA (“Peugeot” ir “Citroen”) ir “Hyundai”. Karčiausia piliulė teks  būtent PSA, nes ji negalės atitikti reikalavimo tik dėl neseniai nusipirktos Vokietijos automobilių gamintojos “Opel”.

Didžiausiai pasaulyje automobilių gamintojai “Volkswagen”, kuriai priklauso ir “Audi” ir “Porsche” prekių ženklai, grės 1,7 mlrd. eurų nauda, o bendrovei “Fiat Chrysler” Briuselis gali pateikti 1,2 mlrd. eurų sąskaitą, prognozuoja tyrimo autoriai.

Prognozuojama, kad taršos tikslą pasieks “Volvo”, “Toyota”, “Renault-Nissan” ir “Jaguar Land Rover”. Vokietijos automobilių gamintojai, siekdami mažinti taršą, neseniai paskelbė apie planus rinkai per ateinančius kelerius metus pristatyti daug elektrinių modelių. Tačiau nauja technologija bus įgyvendinta per vėlai, kad padėtų joms išvengti didžiulių baudų 2021 m., sako ekspertai.