Be asfalto nebus ir medžių

Milda Skiriutė, Klaipėda
Be asfalto nebus ir medžiųKL
Tauralaukio gyventojai nori ne tik išasfaltuotų gatvių, bet ir lapuočių. Miesto valdžios atstovai teigė, kad kol kas tai būtų per didelė prabanga. Dabar pagrindinis siekis – išasfaltuoti visas gyvenvietės gatves. Miesto valdžios atstovai įvertino gyventojų išsakytas pastabas dėl Tauralaukio gatvių rekonstrukcijos antrojo etapo. Projektiniai sprendiniai visuomenei buvo pristatyti praėjusią savaitę. Antrojo etapo metu bus rekonstruotas Klaipėdos g. ruožas nuo Virkučių iki Vėjo g., Virkučių, Vaivorykštės, Griaustinio, Lietaus, Slengių g.

Tauralaukio gyventojai nori ne tik išasfaltuotų gatvių, bet ir lapuočių. Miesto valdžios atstovai teigė, kad kol kas tai būtų per didelė prabanga. Dabar pagrindinis siekis – išasfaltuoti visas gyvenvietės gatves.

Užkliuvo šaligatviai

Miesto valdžios atstovai įvertino gyventojų išsakytas pastabas dėl Tauralaukio gatvių rekonstrukcijos antrojo etapo. Projektiniai sprendiniai visuomenei buvo pristatyti praėjusią savaitę.

Antrojo etapo metu bus rekonstruotas Klaipėdos g. ruožas nuo Virkučių iki Vėjo g., Virkučių, Vaivorykštės, Griaustinio, Lietaus, Slengių g.

Taip pat numatoma tiesti Arimų gatvės ruožą nuo Tuopų iki Slengių gatvės, kelią tarp Virkučių ir Uosių gatvių. Projektą rengia bendrovė „Hidrostatybos projektai“.

Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros įgyvendinimo poskyrio vedėja Vaida Lendraitienė informavo, kad gyventojai esminių pastabų nepateikė.

Tiesa, gautas prašymas, kad šaligatviai būtų projektuojami tik vienoje pusėje, o ne abiejose, kaip numatyta. Gyventojai atkreipė dėmesį, kad vaikštančiųjų nėra daug. Tačiau, anot V.Lendraitienės, šis pasiūlymas buvo atmestas. Statybos techniniame reglamente nėra numatyta tokia galimybė.

Stotelės perkelti neplanuoja

Tauralaukio gyventojai išreiškė pageidavimą, kad rekonstruojamas ruožas būtų sutvarkytas ir apželdinimas. Šis pasiūlymas bent šio etapo metu taip pat atmestas.

„Medžiai būtų prabanga, kai dar ne visos gatvės išasfaltuotos. Dabar pagrindinis siekis, kad būtų sutvarkyta kuo daugiau gatvių. Gyventojai, susiderinę su savivaldybe, galėtų ir patys pasodinti medžių“, – komentavo vedėja.

Prašyta arčiau Klaipėdos gatvės perkelti Virkučių gatvės ruože tarp Griaustinio ir Lietaus gatvių numatytą įkurdinti autobusų stotelę. Tačiau V.Lendraitienė tikino, kad tokios būtinybės nėra, nes Klaipėdos gatvėje suplanuota įrengti dar vieną stotelę.

Klausimų kilo ir dėl eismo organizavimo – kuri gatvė bus pagrindinė. Nurodyta, kad pagrindinis kelias bus sukant iš Klaipėdos į Virkučių gatvę. Ten, kur važiuoja viešasis transportas.

Gyventojams kilo klausimas ir dėl važiuojamosios dalies, šaligatvių, dviračių takų dangos.

Pabrėžta, kad gatvėje bus ne tik paklotas naujas asfaltas, bet ir visos konstrukcijos. Dabartinis žvyras bus nukastas ir suformuota nauja sankasa. Šaligatviai bus iškloti plytelėmis ar trinkelėmis, o dviračių takas – raudonos spalvos asfaltu.

Šaligatvius įrengs vėliau

Kaip ir pirmojo Tauralaukio gatvių rekonstrukcijos etapo metu, taip ir antrojo pirmiausia bus įrengiamos žaliosios zonos apšvietimui ir ženklams, pats apšvietimas, klojama kelio asfalto danga, sudedami bortai, parengtas pagrindas pėsčiųjų ir dviračių takams.

Pastarieji bus įrengiami kiek vėliau. Ne kartą pabrėžta, kad siekiama, jog būtų kuo daugiau išasfaltuota gatvių.

Šiuo metu įgyvendinamas pirmasis Tauralaukio gatvių rekonstrukcijos etapas. Jo metu bus atnaujinamos šiaurinėje gyvenvietės pusėje esančios Akmenų, Debesų, Smėlio gatvės ir dalis Vėjo gatvės.

Darbai atsieis 1,67 mln. eurų. Juos atlieka konkursą laimėjusi įmonė „Eurovia Lietuva“.

Pradės kloti asfaltą

V.Lendraitienės teigimu, pirmasis Tauralaukio gatvių rekonstrukcijos etapas juda į priekį. Jei bus spėta pasirengti ir leis orai, kitą savaitę planuojama asfaltuoti Akmenų gatvę. Tai pirmoji arterija, kuri būtų sutvarkyta pirmojo etapo metu.

Pirmojo etapo darbai šiek tiek strigo. Problemų kilo dėl topografinėse nuotraukose nepažymėtų tinklų. Dalis jų yra ne tose vietose, kur galvota.

Su rangovu sutartis buvo pasirašyta balandį. Pagal ją darbai turėtų būti atlikti per 30 mėnesių. Tačiau rangovas buvo nusiteikęs optimistiškai ir žadėjo, kad procesas truks trumpiau – 24 mėnesius.

Šiemet jis planavo atlikti apie 70 proc. visų darbų, išasfaltuoti visas gatves, kad kitais metais liktų tik sudėti paskutinius akcentus.