Spūstyse Pilaitės prospekte dūstantiems vilniečiams artėja lengvesnės dienos

Violeta Grigaliūnaitė, 15min.lt
Spūstyse Pilaitės prospekte dūstantiems vilniečiams artėja lengvesnės dienos15min
Nuo šio savaitės pradžios Pilaitės prospektu Vilniaus centro link judėję vilniečiai pamatė vaizdą, kuris turėtų džiuginti – žaliojoje zonoje tarp eismo juostų burzgė ekskavatorius. Bent viena kryptimi čia turėtų atsirasti trečia juosta, kuria važiuoti galės viešasis transportas, tokiu būdu kiek atlaisvinsiantis ir automobiliams skirtą gatvės dalį. Pilaitės prospektas yra viena labiausiai pastaruoju metu užsikemšančių gatvių Vilniuje. Pabaigus vakarinį aplinkkelį eismas arterija, kuri jungia Pilaitę su T.Narbuto gatve, tik dar labiau suintensyvėjo.

Nuo šio savaitės pradžios Pilaitės prospektu Vilniaus centro link judėję vilniečiai pamatė vaizdą, kuris turėtų džiuginti – žaliojoje zonoje tarp eismo juostų burzgė ekskavatorius. Bent viena kryptimi čia turėtų atsirasti trečia juosta, kuria važiuoti galės viešasis transportas, tokiu būdu kiek atlaisvinsiantis ir automobiliams skirtą gatvės dalį.

Pilaitės prospektas yra viena labiausiai pastaruoju metu užsikemšančių gatvių Vilniuje. Pabaigus vakarinį aplinkkelį eismas arterija, kuri jungia Pilaitę su T.Narbuto gatve, tik dar labiau suintensyvėjo.

4G stringa

Net ir amžinasis Vilniaus miesto vadovų raginimas persėsti į viešąjį transportą pilaitiškių negelbėja. Greitieji 4G autobusai irgi stringa, kadangi A juosta yra tik dalyje Pilaitės prospekto, kelių šimtų metrų atkarpoje nuo senojo Pilaitės kelio iki degalinės prieš įsukimą į vakarinį aplinkkelį.

Visur kitur autobusai stovi bendrame sraute, kuris piko valandomis juda lėtai. Todėl automobilių vairuotojai kartais renkasi kelią per mišką Karoliniškių link, tačiau ir ten pravažiuoti būna sudėtinga.

Pilaitės bendruomenė jau seniai ragina Vilniaus miesto savivaldybę imtis kokių nors priemonių ir pagerinti susisiekimą su šituo nutolusiu nuo miesto centro rajonu. Kalbėta apie norus turėti dar vieną išvažiavimą iš Pilaitės, tačiau iš pradžių tiks ir papildoma A juosta.

Naujos A juostos

Naujos juostos Pilaitės pr. nebus daug – viso labo 700 metrų nuo sankryžos su Sietyno gatve iki T.Narbuto gatvės. Žadama visus darbus pabaigti dar šiemet.

„Šią savaitę vienoje intensyviausių miesto gatvių – Pilaitės prospekte – pradėta įrenginėti A juosta. Apie 700 metrų ilgio viešajam transportui, taksi ir elektromobiliams skirta juosta nusidrieks nuo Sietyno gatvės iki Laisvės pr. (centro kryptimi). Nauja juosta sudarys sklandų ir greitesnį Pilaitės prospekto atkarpos pravažiavimą centro kryptimi atskira juosta. A juosta bus įrengta išplatinus gatvę joje įrengiant papildomą juostą“, – sakė Tomas Kamaitis, Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Skaičiuojama, kad nauja juosta kas valandą keliaus daugiau nei trys tūkstančiai viešojo transporto keleivių. Darbai vyks visą dieną, tačiau žadama, kad bent jau piko metu nebus trikdomas eismas, dirbama tik ant žaliosios vejos.

Kitąmet praplatinus važiuojamąją dalį intensyviausiose miesto gatvėse – Rygos gatvėje, nuo Taikos iki Laisvės pr. (centro kryptimi) ir S.Dariaus ir S.Girėno gatvėje nuo Tūkstantmečio g. iki Kapsų g. (centro kryptimi). T. Narbuto gatvėje nuo Laisvės pr. (centro kryptimi) – planuojama įrengti beveik 1,5 km naujų A juostų. Šie pakeitimai pagerins ir automobilių eismą, kadangi visos A juostos įrengtos išplatinus gatves, įrengiant atskiras juostas.

Sostinėje iš viso įrengta apie 45 km autobusų juostų.