Džiaugiuosi sprendimu dėl ištisinės linijos – reikia atkreipti dėmesį ne tik į greitai važiuojančius

Delfi.lt
Džiaugiuosi sprendimu dėl ištisinės linijos – reikia atkreipti dėmesį ne tik į greitai važiuojančiusDelfi
Šiandien priimtas įstatymas dėl ištisinės linijos kirtimo baudų švelninimo, mano manymu, yra labai teisingas. Labai daug pasipiktinusių (komentaruose), kad vėl bus betvarkė, kad vėl legalizuojamas chuliganizmas ir pan. Tačiau, manau, jog dažniau vairuojantys pritaria šiam pakeitimui. Aš net sakyčiau, kad ištisinė linija turėtų būt vertinama labiau kaip rekomenduojamo pobūdžio ženklinimas. Tikrai daug nesusipratimų yra keliuose, daug kur ženklai ribojantys greitį iki 50-70km/h yra nepagrįsti.

Šiandien priimtas įstatymas dėl ištisinės linijos kirtimo baudų švelninimo, mano manymu, yra labai teisingas. Labai daug pasipiktinusių (komentaruose), kad vėl bus betvarkė, kad vėl legalizuojamas chuliganizmas ir pan. Tačiau, manau, jog dažniau vairuojantys pritaria šiam pakeitimui.

Aš net sakyčiau, kad ištisinė linija turėtų būt vertinama labiau kaip rekomenduojamo pobūdžio ženklinimas. Tikrai daug nesusipratimų yra keliuose, daug kur ženklai ribojantys greitį iki 50-70km/h yra nepagrįsti, ištisinė linija, atrodo, atsiranda ir pradingsta lyg vaiduoklis ir labai dažnai yra ten, kur puikus matomumas, kur nėra jokių šalutinių kelių (arba jie yra, tačiau tiesi atkarpa ir matomumas tikrai geras) ir lenkimas tikrai būna nepavojingas. O yra vietų, kur punktyrinė linija, tačiau matomumas prastas, už keliasdešimt metrų yra posūkis, kalnas ir t.t.

Mano nuomone, kitas žingsnis būtų peržiūrėti visą kelių ženklinimą ir įpareigoti už tai atsakingus asmenis pateikti ataskaitą, kodėl ten yra mažinamas greitis, ar tai daro įtaką avaringumui ir pan. Taip pat reikėtų atkreipti policijos didesnį dėmesį į pažeidimus, kurie kažkodėl traktuojami ne tokie pavojingi (chuliganai ir kelių gaideliai pagal mūsų nuostatas tik tie, kurie važinėja išgėrę (0,42-0,5 promilės), lenkia per ištisinę ir viršija leistiną greitį 20-30 km/h), o pajudėdami prie sankryžos po gerų 3 sekundžių užsidegus žaliam šviesoforo signalui, iki 50 km/h įsibėgėjantys per minutę, važiuojantys antra eismo juosta, kai dešinioji laisva, važiuodami nepagrįstai 20km/h lėčiau nei leistinas greitis ir nesustodami/nepasitraukdami į šalikelę sudaro didžiules spūstis.

Nesu matęs, kad juos kas nors baustų, dažnai tokius ir lenkia per ištisinę liniją, kyla avarinių situacijų ir t.t., tad kodėl nekeliamas klausimas, kuris iš jų didesnis pažeidėjas? Kodėl policijai nepadarius akcijos ne greičio kontrolės, ne girtumo tikrinimui, o būtent anksčiau paminėtiems piliečiams?

Apibendrindamas pasakysiu, kad labai tikiuosi, jog sveikas protas nugalės ir dėl žalių rodyklių. Jas galime panaikinti, tačiau tuomet pasinaudokime JAV praktika ir leiskime sukti į dešinę VISADA įsitikinus, kad tai yra saugu, nors ir nėra jokių rodyklių.