Lenktynėse autobusas vėl liko trečias

Milda Skiriutė, Klaipėda
Lenktynėse autobusas vėl liko trečiasKL
Diena be automobilio uostamiestyje prasidėjo tradicinėmis lenktynėmis miesto gatvėmis. Varžytasi, kas greičiau – autobuso keleivis, automobilio ar elektromobilio vairuotojai ar dviratininkas – pasieks kelionės tikslą. Geriausias laikas – 17 min. Lenktynės vyko penktadienį, minint Dieną be automobilio, rytinio piko, kada transporto srautai miesto gatvėse yra didžiausi, metu. Iš „Smiltelės“ stotelės autobusas, automobilis, elektromobilis ir dviratininkai pajudėjo prieš 8 val. Jie turėjo įveikti 7,2 km atstumą ir pasiekti Manto gatvėje esančią „Universiteto“ stotelę.

Diena be automobilio uostamiestyje prasidėjo tradicinėmis lenktynėmis miesto gatvėmis. Varžytasi, kas greičiau – autobuso keleivis, automobilio ar elektromobilio vairuotojai ar dviratininkas – pasieks kelionės tikslą.

Geriausias laikas – 17 min.

Lenktynės vyko penktadienį, minint Dieną be automobilio, rytinio piko, kada transporto srautai miesto gatvėse yra didžiausi, metu. Iš „Smiltelės“ stotelės autobusas, automobilis, elektromobilis ir dviratininkai pajudėjo prieš 8 val. Jie turėjo įveikti 7,2 km atstumą ir pasiekti Manto gatvėje esančią „Universiteto“ stotelę.

Trasą dalyviai turėjo įveikti, griežtai laikydamiesi kiekvienai transporto rūšiai nustatytų taisyklių. Toks reikalavimas padeda objektyviai įvertinti, kaip kasmet keičiasi eismo sąlygos atskiroms transporto grupėms.

Pavyzdžiui, dviratininko greitis labai priklauso nuo dangos kokybės, įrengtų dviračių takų, jiems reikalingos infrastruktūros išvystymo. Būtent jis ir nugalėjo šiųmetines lenktynes miesto gatvėmis.

7,2 km trasą dviratininkai įveikė per 17 min. Jie šias lenktynes laimi trečius metus iš eilės. Tad iš lenktynių rezultatų galima spręsti, kad sąlygos važiuoti dviračiais mieste gerėja.

Antrasis finišą pasiekė elektromobilio vairuotojas. Trasą jis įveikė per 22 min. Tokį rezultatą nulėmė ir tai, kad elektromobiliai turi teisę važiuoti Tiltų gatve, priešingai nei įprasti automobiliai.

Trukdė nedrausmingi vairuotojai

Miesto autobusas, kaip ir praėjusiais metais, lenktynėse liko trečias. Distanciją jis nuvažiavo per 25 min. Būtent miesto autobuso rezultatai ir buvo didžiausia šių lenktynių intriga.

„Jei ir šiemet liks tokioje žemoje vietoje, galima manyti, jog tai nebuvo atsitiktinumas. Tokie rezultatai rodo, kad eismo sąlygos autobusams pastaraisiais metais pablogėjo“, – prieš lenktynes tvirtino viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.

Ankstesniais metais vykusių lenktynių metu miesto autobusas yra užėmęs ir pirmą, ir antrą vietą.

Paskutinis šiemet kelionės tikslą pasiekė ir distanciją per 31 minutes įveikė automobilis.

„Kad ir ką bekalbėtų dviratininkai, eismo sąlygos jiems mieste yra neblogos, lyginant su kitais dalyviais. Šiemet dviratininkas vėl atvažiavo pirmas. Ekspreso autobusas, deja, važiavo lėčiau nei pernai. Pagrindinė priežastis – autobusams skirtą juostą užkimšę automobilių vairuotojai“, – apibendrino direktorius.

Pažeidėjams gresia sankcijos

Miesto autobusuose yra įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, kurios fiksuoja ir eismą. Lenktynių metų užfiksuota medžiaga perduota policijai. Autobusams skirta juosta važiavusiems vairuotojams gresia sankcijos.

Finišą pasiekusius lenktynių dalyvius pasveikino miesto meras Vytautas Grubliauskas. Jiems įteikti prizai.

Viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ ir Klaipėdos universiteto Studentų sąjunga lenktynes miesto gatvėmis organizavo aštuntą kartą.

Dieną be automobilio nebuvo pamiršti ir mašinų vairuotojai. Jiems buvo sudaryta galimybė važiuoti miesto autobusais nemokamai.

Lenktynes miesto gatvėmis nugalėjo

2009 m. – automobilis

2010 m. – automobilis

2011 m. – nevyko

2012 m. – automobilis

2013 m. – autobusas

2014 m. – autobusas

2015 m. – dviratininkas

2016 m. – dviratininkas

2017 m. – dviratininkas