Atskleidė didžiausią ateities problemą keliuose – greitis ir neblaivūs vairuotojai liks antrame plane

Tomas Juškėnas, Alfa.lt
Atskleidė didžiausią ateities problemą keliuose – greitis ir neblaivūs vairuotojai liks antrame planeAlfa
Lietuvos keliuose greičio mėgėjų ir neblaivių vairuotojų nors ir per daug, tačiau saugaus eismo ekspertai įžvelgia kur kas opesnę problemą, kuri jau šiuo metu neduoda ramybės, o ateityje tik stiprės. Tai, kad vairuotojai prie vairo nevengia naudotis mobiliais įrenginiais, žino visi, tačiau, panašu, problemos nepavyksta išspręsti net numatytomis nuobaudomis. Tačiau ekspertai pastebi, kad vis daugiau vairuotojai iš rankų nepaleidžia telefono ne tik dėl skambučių ar žinučių rašymo, bet dėl to, kad naršo socialiniuose tinkluose ar net apsipirkinėja.

Lietuvos keliuose greičio mėgėjų ir neblaivių vairuotojų nors ir per daug, tačiau saugaus eismo ekspertai įžvelgia kur kas opesnę problemą, kuri jau šiuo metu neduoda ramybės, o ateityje tik stiprės.

Tai, kad vairuotojai prie vairo nevengia naudotis mobiliais įrenginiais, žino visi, tačiau, panašu, problemos nepavyksta išspręsti net numatytomis nuobaudomis. Tačiau ekspertai pastebi, kad vis daugiau vairuotojai iš rankų nepaleidžia telefono ne tik dėl skambučių ar žinučių rašymo, bet dėl to, kad naršo socialiniuose tinkluose ar net apsipirkinėja.

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas Vytautas Grašys pasakojo, kad vairuotojai, besinaudojantys mobiliais įrenginiais, tampa netgi įžūlūs.

„Naudojimasis mobiliaisiais telefonais tampa vis gilėjančia problema. Kalbėjimas yra viena, gebėjimas susirašinėti žinutėmis yra kita, naršymas internete ir apsipirkinėjimas važiuojant magistrale, kai sustabdo policijos pareigūnas ir vairuotojas dar sako palaukit, aš pabaigsiu susimokėti, jau kas kita“, – aktualijas pasakojo LKPT viršininkas V. Grašys.

Saugaus eismo ekspertai pabrėžia, kad tai problema, kuri tampa vis aktualesnė Lietuvos keliuose.

Telefono tiesiog nepaleidžia iš rankų

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Egidijus Skrodenis pasakojo, kad naudojimasis mobiliojo ryšio priemonėmis ateityje taps kur kas didesne problema nei neblaivūs vairuotojai ar pėstieji, ignoruojantys atšvaitus.

„Ateinančių kelerių metų didžiausia problema taps ne alkoholis, ne atšvaitai ar dar kažkas eisme, o būtent mobiliųjų telefonų naudojimas“, – pastebėjo LAKD vadovas Egidijus Skrodenis.

Anot jo, naudojimasis mobiliaisiais įrenginiais prie vairo tampa vis gilesne problema.

„Anksčiau įžvelgdavome kaip didžiausią grėsmę kalbėjimą telefonu prie vairo. Tačiau dabar situacija pasikeitė – jei kalbama telefonu, tai vairuotojas bent jau mato kelią į priekį. Dabar vairuotojai naudojasi „Facebook“, rašinėja žinutes. Visi vairuotojai žiūri į apačią ir retai pakelia akis“, – pasakojo LAKD vadovas E. Skrodenis.

Tiesa, naršymas telefone prie vairo tampa ne tik Lietuvos, bet ir didžiausia eismo saugumo problema visame pasaulyje.

Kova nieko neišpręs

Klausimas, kaip su tokiais pažeidėjais kovoti? Anot LKPT viršininko, visuomenėje turi būti netoleruojamas naudojimasis mobiliaisiais įrenginiais prie vairo, tačiau tai neturi virsti kova.

„Nenorime kovoti, norime, kad tai visuomenėje būtų netoleruojamas elgesys prie vairo. Mums juokinga stovint sankryžoje matyti, kad kaimyninio automobilio vairuotojas kalba telefonu, tačiau, atsidarius langą ir perspėjus vairuotoją, kad jis kelia grėsmę kitiems eismo dalyviams, atsirastų tokio elgesio netoleravimas. Tą dalyką įveiksime ne kovos priemonėmis, bet bendru supratimu“, – įsitikinęs LKPT viršininkas V. Grašys.

Jei situacija taps sunkiai kontroliuojama, o besinaudojančiųjų mobiliaisiais įrenginiais pažeidėjų skaičius kiekvienais metais didėtų, saugaus eismo ekspertai teigia, kad tektų imtis atitinkamų priemonių, dėl kurių klausimas, ar būtų patenkinti vairuotojai, todėl reikia bendro supratingumo, kai prie vairo nevalia naudotis mobiliaisiais įrenginiais.

Paruošė atitinkamų priemonių

Šių metų statistika atspindi, kad būtent kalbėjimas telefonu prie automobilio vairo yra gajus žalingas įprotis, kurio niekaip neatsikrato Lietuvos vairuotojai. LKPT skelbia, kad vien per pirmuosius penkis šių metų mėnesius mūsų keliuose buvo užfiksuotas 8441 draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis (išskyrus atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas), nesilaikymo atvejis.

Vairuotojų nuo minėto Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo niekaip neatgraso vis didėjančios baudos, todėl šalies Kelių policijos tarnyba neatmeta, kad vairuotojams netolimoje ateityje gali būti pradėtos taikyti kiek neįprastos sankcijos – konfiskuotos mobiliojo ryšio priemonės.

„Mano nuomone, telefonas nebėra vertybė. Taip pat, kaip ir automobilis. Yra „nebaudžiamų“ asmenų grupė, kurie vairuoja automobilį neblaivūs. Jei automobilio vertė siekia iki 300 eurų, žmogui tampa nebe problema įsigyti kitą transporto priemonę. Žinoma, telefono konfiskacija būtų viena iš priemonių, bet socialiam žmogui svarbu turėti teisę vairuoti transporto priemonę“, – įsitikinęs Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas Alvaras Bacevičius.