Vilniaus vakariniu aplinkkeliu rieda automobiliai

Rimantė Jablonskytė, Keliai ir tiltai Nr. 2 (10)
Vilniaus vakariniu aplinkkeliu rieda automobiliaiBMC
Vilniaus vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus daugiau nei prieš dvejus metus, bendrovė „Kauno tiltai“ su partneriais baigė šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams buvo atverta šešių eismo juostų į abi puses aplinkkelio atkarpa nuo L. Asanavičiūtės gatvės iki Ozo gatvės.

Baigus Vakarinio aplinkkelio III etapo statybų darbus, kardinaliai pasikeis situacija Laisvės prospekte, kuriuo per parą pravažiuoja daugiau nei 30 tūkst. automobilių. Dabar automobilių srautas bus perskirstytas ir keliaujantiems pro Lazdynus, Pilaitę, Karoliniškes susisiekimas žymiai pagerės.

Vilniaus vakarinio aplinkkelio atkarpa buvo pradėta tiesti 2011 m. rugpjūtį, o darbai turėjo būti atlikti iki 2014 m. gegužės. Glaudžiai bendradarbiaujant visiems projekte dirbantiems partneriams ir užsakovui Vilniaus miesto savivaldybei, II etapo aplinkkelio statybos darbus pavyko baigti anksčiau – 2013 m. lapkritį.

Vakarinio aplinkkelio projektas susideda iš trijų etapų. I etapas vyko nuo 2009 m. vasario iki 2011 m. sausio (nuo Oslo gatvės iki L. Asanavičiūtės gatvės). 2013 m. baigtas II etapas iki Pilaitės prospekto. Aplinkkelio III etapą planuojama pradėti 2015 m.

2013 m. lapkričio 19 d. naują aplinkkelį atidarė Susisiekimo ministerijos, Vilniaus miesto savivaldybės, bendrovių „Kauno tiltai“, „Fegda“ ir „Alvora“ atstovai.

Iškasos ir inžinerinių tinklų įrengimas

Vakarinio aplinkkelio statyba prasidėjo medžių ir krūmų kirtimu, senų garažų ardymu ir iškasos įrengimu. Pastarasis darbas sudarė didžiausią projekto įgyvendinimo dalį, kadangi net 85 proc. vakarinio aplinkkelio II etapo suprojektuota iškasoje, kurios gylis svyravo nuo 6 iki 14 m. Tai apgalvotas gatvės projektavimo sprendimas – giliai įrengtos intensyvaus eismo gatvės skleidžiamas triukšmas susigers į aukštus šlaitus ir netrukdys šalia gyvenantiems žmonėms.

Formuojant gatvės sankasą, gruntas buvo kasamas net 10 mėnesių. Iškasta daugiau kaip 1 mln. kub. m grunto. Tačiau ne tik iškasos įrengimas pareikalavo daug darbo mėnesių. Daug laiko prireikė ir inžinerinių tinklų darbams: lietaus ir buitinių nuotekų tinklų įrengimui, ryšių, elektros tiekimo linijų, dujotiekio ir šilumos tinklų rekonstravimui. Šiems darbams atlikti buvo skirti visi 2012 m.

Neatsiejama statybų dalis

Elektros oro linijos nuo L. Asanavičiūtės gatvės iki Ozo gatvės pakeitimas požemine buvo svarbi Vilniaus vakarinio aplinkkelio statybų dalis. Kadangi linija driekėsi per aplinkkelį, trukdė tiesti gatvės tęsinį. Daugiau kaip 37 km aukštos įtampos elektros kabelių po žeme buvo suklota per 20 mėnesių.

Požeminiai 110 kV elektros perdavimo kabeliai yra sumontuoti betoniniuose loviuose šalia naujosios gatvės. Kabeliai buvo sukloti į 250 mm skersmens vamzdžius, kuriuos po žeme įtraukė kryptinio gręžimo įranga. Tik suklojus požeminius kabelius ir pradėjus jais tiekti elektrą, buvo galima pradėti demontuoti oro linijas laikiusias betonines ir metalines atramas. Iškėlus elektros liniją, buvo galima grįžti prie aplinkkelio įrengimo darbų.

Asfalto danga klota keliais etapais

Vakarinėje greitojo eismo gatvėje suprojektuota SV klasės asfalto danga, kurios storis – 30 cm, t. y. 18 cm (9 + 9) – asfalto pagrindo sluoksnis, 8 cm – apatinis asfalto dangos sluoksnis ir 4 cm storio viršutinis asfalto dangos sluoksnis. Visi asfalto dangos sluoksniai buvo kloti keliais etapais. Viršutinė dėvimoji aplinkkelio asfalto danga buvo paklota vėliausiai, kai buvo demontuotos 110 kV oro linijos atramos.

Aplinkkelio statybų II etapo metu nutiesta nauja gatvės atkarpa nuo L. Asanavičiūtės gatvės iki Ozo gatvės. Šešių eismo juostų abiem kryptimis aplinkkelio ruožas yra 2,84 km ilgio, priklauso A1 kategorijai. Kiekvienos važiuojamosios dalies plotis – 14,75 m, skiriamosios juostos plotis – 3 m.

Viadukų statyba

Vakarinio aplinkkelio II etapo statyba įsimintina ir tuo, kad generaliniam rangovui – bendrovei „Kauno tiltai“ – beveik 3 km kelio ruože teko pastatyti net tris viadukus ir vieną pėsčiųjų tiltą.

Vakarinio aplinkkelio sankirtoje ties L. Asanavičiūtės gatve dviejų lygių automobilių transportui skirtas viadukas buvo pradėtas statyti pirmiausia. Įrengiant 46,7 m ilgio ir 32,71 m pločio viaduko perdangą buvo panaudota 260 t armatūros ir 1360 kub. m betono. Važiuojamąją dalį sudaro šešios eismo juostos, kurių kiekviena – 3,5 m pločio. Viadukas turi 2,25 m pločio šaligatvius ir 2 m pločio dviračių taką.

Beveik 50 m ilgio pėsčiųjų ir dviračių tiltas pastatytas vakarinio aplinkkelio ir V. Maciulevičiaus gatvių sankirtoje. 4 m pločio viaduko konstrukciją sudaro plieninė santvara, įrengta ant gelžbetonio atramų.

Ties D. Gerbutavičiaus gatve pastatytas 46,72 m ilgio ir 12,26 m pločio transporto viadukas. Važiuojamosios viaduko dalies plotis yra 6 m, vienoje viaduko pusėje įrengtas 2,25 m pločio šaligatvis, kitoje – techninis praėjimas ir 2 m pločio dviračių takas.

Paskutinis ir sudėtingiausias dviejų lygių dobilo lapo tipo transporto mazgas pastatytas vakarinio aplinkkelio sankirtoje su Pilaitės prospektu. 46,7 m ilgio ir vietomis beveik 19 m pločio transporto eismui skirtas viadukas pratęsė Pilaitės prospektą. Eismas juo buvo paleistas anksčiau, dar 2013 m. pirmąją spalio savaitę, nelaukiant visų aplinkkelio statybos darbų pabaigos.

Iš viso baigti du Vilniaus vakarinio aplinkkelio etapai. Jie sudaro maždaug pusę kelio, kuris ateityje turėtų įsilieti į Ukmergės plentą. Vakarinio aplinkkelis visiškai funkcionuos tik baigus III etapą, kurio statybų metu bus nutiesta gatvė nuo Ozo gatvės iki Šiaurinės gatvės, o nuo Šiaurinės gatvės – iki Ukmergės gatvės.