Vygantas Baltakis

AB „Eurovia Lietuva“ laboratorijos vadovas

  • Naujosios technologijos pasiekė ir Lietuvos kelius

    2017-06-20 Algimantė Žukauskaitė, Keliai ir tiltai Nr. 1(13)

    Akcinė bendrovė „Eurovia Lietuva“savo veiklos dvidešimtmetį Lietuvoje bei buvimą didžiausios Europoje kelių ir tiltų statybos įmonių grupės „Eurovia“ dalimi minėjo 2016 m. Prancūzijos kapitalo įmonių grupė savo padalinius turi 15-oje Europos valstybių, o veiklą įgyvendina ne tik Europoje, Amerikoje, bet ir Azijoje –Indijoje.

    Jaunieji specialistai – naujųjų technologijų puoselėtojai

    Įmonių grupėje, kurioje 2016 m. dirbo 38 tūkst. darbuotojų ir kurios bendra apyvarta siekė 7,6 mlrd. eurų, labai svarbią vietą užima darbų sauga ir inovacijų taikymas vykdomoje veikloje.„Kiekvienais metais personalo įgūdžių tobulinimui ir saugumo užtikrinimui yra skiriamas ypač didelis dėmesys visuose „Eurovia“ padaliniuose“, –kalbėdamas apie įmonių grupės veikląakcentavo AB „Eurovia Lietuva“ direktorius rytų regione Audronius Šereika.2016 m. koncernas „Eurovia“ investavo 30 mln. eurų į darbuotojų mokymus ir skyrė 54800 valandų jiems įgyvendinti. Už dalį grupės pelno yraatliekami moksliniai ir technologiniai tyrimai, siekiant didinti darbuotojų saugumą darbo vietose.

    Naujųjų technologijų sprendimų įgyvendinimui, kuriais siekiama išsaugoti aplinką, didinti eismo dalyvių saugumą bei užtikrinti infrastruktūrų ilgaamžiškumą ir tvarumą, „Eurovia“ įmonių grupė skiria net 70 proc. savo išteklių.„Vien Europoje įkurti du mokslinių tyrimų centrai – Prahoje ir Bordo miestuose, ieškantys būdųinovatyvioms idėjoms įgyvendinti“, –sako A. Šereika.Lietuvoje veiklą susiekimo komunikacijų statybos ir projektavimo srityse vykdo koncerno „Eurovia“ padalinys – AB „Eurovia Lietuva“. Dėl šios kompanijos šalyje naudojamos apdovanojimus pelniusios naujosios kelių technologijos, plintainovatyvios idėjos.

    Diegia technologijas Lietuvoje

    AB „Eurovia Lietuva“ pirmoji mūsų šalyje pradėjo siūlyti, gaminti ir įrenginėti spalvotąjį asfaltbetonio mišinį. A. Šereikos teigimu, nors tokio tipo asfaltbetonio mišinių naudojimas įgauna pagreitį įvairiose kelių infrastruktūrose, Lietuvoje jis daugiausiai populiarumo sulaukia didžiųjų miestų dviračių takų klojime. Būtent tokį raudonos spalvos asfaltbetonio mišinį AC 8 VL „Eurovia Lietuva“ specialiai panaudojo dviračių takui Goštauto gatvei Vilniuje nutiesti. Bendrovė minėtąasfalto mišinį gamina nuosavoseasfaltbetonio gamyklose, esančiose Vilniuje ir Klaipėdoje.„Raudoną mišinio spalvą turi visas viršutinis asfaltbetonio sluoksnis, tad ši technologija nereikalauja dangos paviršiaus dažymo, kuris mūsų klimato sąlygomis dažnai būna trumpalaikis. Tokios spalvos danga vizualiai išsiskiria iš kitų dangų, skirtų pėstiesiems bei transportui, o tai palengvina eismo dalyvių suvokimą, jog ji yra skirta dviračių eismui. Išskirtinė spalva taip pat suteikia galimybę įrengti dviračių taką šalia gatvės. Be abejo, svarbu paminėti, jog raudonas asfaltas leidžia padidinti dviračių tako ir gatvės sankryžų saugumą. Ryškios spalvos asfaltbetonio mišinys ne tiksuteikia geresnį estetinį vaizdą, bet ir sukuria nepalyginamai didesnį važiavimo dviračiu komfortą nei lyg šiolei dviračių takų klojimui naudotos raudonos trinkelės“, –asfaltbetonio mišinio privalumus įvardijo bendrovės „Eurovia Lietuva“ laboratorijos vadovas Vygantas Baltakis. Už šią įdiegtą naujovę„Eurovia Lietuva“ apdovanota Lietuvos pramonininkų konfederacijossidabro medaliu„Lietuvos metų gaminys – 2014“. „Ateityje planuojamevisiems rangovams siūlyti platesnį šios inovatyvios technologijosspalvų spektrą, kuris apimtų ne tik raudonos, bet ir žalios, geltonos, mėlynos ir kitų atspalvių asfaltbetonio mišinio pasirinkimus“, – apie ateityje numatomus įmonės planus užsiminė bendrovės rytų regiono direktorius A. Šereika.

    AB „Eurovia Lietuva“ taip pat pirmoji Lietuvoje pagamino ir įrengė ypač ploną asfalto dangą ant Liubarto tilto Vilniaus mieste. Tradiciniai asfalto mišiniai pradedami kloti minimaliai nuo 3,5–4 cm storio,o plonasluoksnės dangos – nuo 2,5–3,5 cm, tačiauįmonės siūlomas asfalto mišinys AUTL (Rugovia UM)gali būti klojamas net nuo 10 mm iki 20 mm storio. Ši asfalto dangapasižymi netik plonumu, bet ir kitomis papildomomis ypatybėmis, kurių neturi kitų tipų asfaltbetoniai.„Iš šio asfalto mišinio įrengtas kelio dangos sluoksnis yra atsparus provėžų susidarymui, o tai pailgina kelių ir gatvių eksploatacijos laiką. Inovatyvikelio paviršiausdanga taip pat turi labai svarbųbruožą miesto gyventojams: ja važiuodami automobiliai sukuria mažiau triukšmo.Ypač svarbu ir tai, jog inovatyviosdangos paviršius yra neslidus ir automobilių ratų sukibimas su ja yra žymiai geresnis nei su kitomis kelių dangomis, todėl naudojant tokio tipo dangas mažinama nelaimingų atsitikimųrizika“,– teigia laboratorijos vadovas V. Baltakis.Tiltų klojimui šios dangos naudojimas labai naudingas, nes dėl ypatingo jos plonumo yra mažinama tiltui tenkanti apkrova.

    Bendradarbiauja su mokslininkais

    „Eurovia Lietuva“, norėdamarinkoje diegti naujoves, ne tikpati jas kuria , bet ir glaudžiai bendradarbiauja su universitetais Lietuvoje bei „Eurovia“ įmonių grupės pagrindiniu tyrimų centru, esančiu Bordo mieste, Prancūzijoje. 2016 m. bendrovė talkino VGTU mokslininkų grupei ir paklojo bandomąją (1,5 karto atsparesnę provėžoms susidaryti už įprastą) asfalto dangą Kalvarijų gatvės ruože nuo Apkasų iki Žalgirio gatvės (apie 7.000 kv. m.) bei V. Kudirkos gatvės ruože nuo Gedimino prospekto iki M. K. Čiurlionio gatvės, Vilniaus mieste. Anot A. Šereikos,potenciali VGTU mokslininkų grupės sukurto asfaltbetonio mišinio taikymo sritis yra provėžuoti kelių ruožai, kuriuos ypač veikia sunkiasvorių transporto priemonių apkrovos ir šlyties jėgos. „Šią naują asfalto dangą klosime ir įrenginėsime užsakovų ar viešųjų konkursų rengėjų pageidavimu“, – teigia kelių specialistas.

    Dėl glaudaus bendradarbiavimo su koncerno „Eurovia“ pagrindiniu tyrimų centru, bendrovė „Eurovia Lietuva“ gali pasiūlyti ir pritaikyti įvairias inovatyviausias idėjas savo vykdomoje veikloje Lietuvoje. Pagrindinis „Eurovia“ tyrimų centras yra vienas iš naujausių tokio pobūdžio centrų Europoje. „Centro specializacija yra kelių statybos sektoriaus tyrimai. Jiems naudojamos naujausios technologijos ir įranga. Kasmet šioje įstaigoje atliekama per 4 500 skirtingų bandymų, po kurių įmonių grupė gali pasiūlyti inovatyvias ir naudą teikiančias idėjas klientams, partneriams ir vartotojams įvairiose pasaulio vietose“,–apie „Eurovia“ įmonių grupės pagrindinį tyrimų centrą pasakojaV. Baltakis.

    Jaunimui ypatingos sąlygos

    „Eurovia“ įmonių grupė, siekdama puoselėti ir kurti naujas idėjas, didelį dėmesį skiria jaunų talentų programos plėtojimui. Grupė kasmet siūlo apie 1 200 stažuočių atlikimo galimybių, sudaro 1 300 praktikos sutarčių, pasirašo daugiau nei 500 profesijos įvaldymo ir tobulinimo kontraktų bei priima apie 100 inžineriją studijuojančiųjų atlikti baigiamąjį galutinį studijų projektą įmonių grupėje.

    Bendrovė „Eurovia Lietuva“ artimuose ateities planuose tikisi įgyvendinti jaunųjų talentų programą ir Lietuvoje. Pasak A. Šereikos, tikimasi, jog šios programos įgyvendinimas sukurs visas galimybes bendrovėje įsidarbinusiems jauniems asmenis tobulėti profesiniamegyvenime bei leis jų turimus įgūdžius bei siūlomas galimas inovatyvias idėjas pritaikyti įmonės vykdomoje veikloje.