Vitalijus Kiseliovas

VĮ „Šiaulių regiono keliai“ Kelmės kelių tarnybos autogreiderininkas

  • Kelias turi būti nuvalytas, pabarstytas ir visada saugus

    2015-10-14 Jolanta Tamošaitienė, Keliai ir tiltai Nr. 2 (10)

    Dirbu Kelmėje kelininku nuo 1979 m., įsidarbinau grįžęs iš kariuomenės. Tuomet įmonė vadinosi „Kelmės kelių valdyba“. Pradėjau dirbti šaltkalviu, po pusmečio ėmiau dirbti ekskavatorininku, dirbau 4 metus, naudojau rusiškus ratinius ekskavatorius EO3322. Vėliau tapau greiderininku, pagrindinė mano darbo priemonė buvo autogreideris DZ99. Jis buvo nedidelio galingumo, todėl, esant sunkiam gruntui, ši technika buvo neefektyvi. Taip pat kasdavome griovius, sklaidydavome žvyrą, žiemą kartais valydavome sniegą. Vėliau technika buvo atnaujinta ir darbas tapo našesnis.

    Šiuo metu jau 19 metų, kai vairuoju vokišką autogreiderį SKM5. Tai buvo pirmas vokiškas autogreideris Lietuvoje, o jį laimėjau varžybose, kurių prizininkai gavo vokiškus greiderius. Tokiose varžybose dalyvauju nuo 1989 m. Esu laimėjęs įvairiausių prizų, užėmęs daug pirmų ir prizinių vietų.

    Varžybos susidarydavo iš teorinės (žemės darbai), techninės dalių ir griovio kasimo. Pirmosiose savo varžybose dalyvavau su nedideliu rusišku autogreideriu DZ99, vėliau su kitais rusiškais, o dar vėliau ir su vokišku.

    Dabar autogreiderių nugalėtojai yra nustatomi darbo vietose. Būna, kad esi pratęs dirbti vienokiu greideriu, bet burtų keliu gauni kitokį, su kuriuo tinkamai reikia pasirodyti varžybose. Pasivažinėji, pabandai ir jau aišku. Turi tiesiog pajausti techniką. Gaila, kad jau 5–6 metai, kai Šiaulių regionas nebeorganizuoja greiderininkų varžybų. Jeigu jos vėl vyktų, mielai išbandyčiau savo jėgas.