UAB „Biseris“ generalinis direktorius
Viena didžiausių Lietuvos ir Baltijos šalių kompanijų, įgyvendinanti eismo saugumo sprendimus, UAB „Biseris“ efektyvina veiklą ir pereina prie naujo veiklos modelio – projektinio darbų organizavimo. Apie tai, kaip nauji sprendimai padidins darbo našumą ir įmonės ateities planus, kalbamės su naujai paskirtu bendrovės generaliniu direktoriumiTomu Ignatavičiumi.
Kokius iššūkius sau keliate naujose pareigose?
Mano siekis – pakeisti įmonės verslo modelį ir pereiti prie projektinio darbų organizavimo. Šiemet jau išbandėme šį veiklos modelį ir jis pasiteisino – galime dirbti gerokai sparčiau. Pradėjome naudoti net 4 kartus našesnę techniką, pakeitėme medžiagų tiekimo grandinę, atsisakydami jų sandėliavimo.
Darbo našumas išaugo – skaičiuojame: kur anksčiau reikdavo 50 brigadų, dabar tokį darbų kiekį galėsime padaryti su 10itin efektyviai dirbančiomis aukštos kvalifikacijos specialistų grupėmis. Mūsų diegiamos naujovės sudomino ir kitus rinkos dalyvius, daug didesnę pažangą pasiekusias įmones eismo saugumo srityje Austrijoje, Lenkijoje, Skandinavijos šalyse.
Kiek „Biseris“ yra investavęs į technikos parką?
Dirbame vertikalios integracijos principu su dažų gamintojais, naudojamejų techninę įrangą. Ši dalinimosi praktika naudinga ne tik mums, bet ir Lietuvai. Pagal šiuo metu taikomą kelių priežiūros sistemą, horizontaliojo ženklinimo technika mūsų šalyje reikalinga tik darbui keletui mėnesių per metus, todėl nuo šiol už technikos prastovas didžiąją metų dalį mokėti nereikės ir galėsime pasiūlyti konkursuose mažesnę paslaugų kainą.
Kokių dar inovacijųplanuojate imtis?
Jau diegiame „Lean“ valdymo metodiką, efektyviname ir automatizuojame procesus: galime per atstumą kontroliuoti dažų naudojimą, technikos judėjimą. Ir tai duoda teigiamų rezultatų – produktyvumas auga, su tais pačiais ištekliaispadarome daugiau darbų. Šiuos pokyčius pradėjome įgyvendinti bendrovėje man einant technikos direktoriaus pareigas.
Kuo praverčia Jūsų darbo Skandinavijoje patirtis?
Labai džiaugiuosi, kad turėjau galimybę dirbti Skandinavijos šalyse: Švedijoje ir Norvegijoje. Neabejotinai šios dvi šalys yra eismo saugumo ir kelių priežiūros lyderės Skandinavijoje. Iš jų galėjau daug ko išmokti, įgyti patirties. Norėčiau šią patirtį pritaikyti Lietuvoje. Sieksime tapti inovatyvia ir efektyvia bendrove, kad užtikrintume saugų eismą šalies keliuose.
Kokias veiklos perspektyvas matote Lietuvos kelių sektoriuje?
Džiaugiamės, kad naujoji šalies Vyriausybė ėmėsi iniciatyvos tobulinti kelių sektorių. Sveikiname ir linkime sėkmingai pasiekti užsibrėžtų tikslų. Konkurencijai ir pokyčiams esame pasirengę – turime subūrę atsidavusių ir savo darbą išmanančių specialistų komandą. Turime galimybę naudotis naujausiomis technologijomis ir puikia technika, automatizavome bendrovės valdymą ir veiklos procesus.
Ar ketinate plėstis į kitas šalis?
Taip, keliame sau tikslą žengti ir į Skandinavijos šalių rinkas. Šiemet atlikome parengiamuosius darbus ir esame patenkinti rezultatais – atrodo, kad šioje rinkoje galime tapti konkurencinga kompanija. Parengėme pasiūlymus pagal Danijoje skelbto kelių ženklinimo konkurso sąlygas. Jeigu būtume dalyvavę konkurse, pirminiais skaičiavimais, penktadalį darbų tikrai galėjome laimėti ir juos sėkmingai būtume įgyvendinę.