UAB „Parama“ generalinis direktorius
Atokiame Lietuvos kampelyje, Dzūkijoje esančiame Vainiūnų kaime Lazdijų rajone, 1991 m. vasario 6 d. buvo įkurta uždaroji akcinė bendrovė „Parama“. Vieno įkūrėjų ir dabartinio bendrovės valdybos pirmininko Kęstučio Muliuolio teigimu, viskas buvo pradėta „nuo nulio“.
Naujosios įmonės kelias į rinką nebuvo rožėmis klotas. Bendrovė savo veiklą pradėjo nuo smulkių kelių remonto darbų. Pirmaisiais metais joje dirbo tik 7 darbuotojai, o darbų buvo atlikta vos už 800 tūkst. tuometinių sovietinių rublių.
Laikas bėgo ir darbštūs bendrovės specialistai įrodė sugebantys įveikti iššūkius ir tvirtai žengti į priekį. Didėjo darbų apimtys, o su jomis – ir darbuotojų skaičius, augo techniniai pajėgumai, diegiamos naujos technologijos. Visa tai padėjo pasiekti aukštą darbų kokybę, pažangų įmonės valdymą.
Šiandien UAB „Parama“ – pelninga ir stabili įmonė, galinti didžiuotis įgyvendintais projektais ir besižvalganti į užsienio rinkas, kur mato viliojančias perspektyvas įgyvendinti projektus ir plėsti savo veiklas.
Siekis kurti nuosavą verslą
„Paramos“ įkūrimo iniciatorius– kelininkas Vytautas Zambacevičius, tuo metu išėjęs į pensiją ir nė nemanęs tik mėgautis užtarnautu poilsiu. Kelininkas veteranas pasikvietė pradėti bendrą verslą tąsyk dar Alytaus 8-ojoje kelių statybos valdyboje meistru dirbusį K. Muliuolį.
„Buvau padrąsintas ir pradėjome dirbti. Iš pradžių neturėjome nieko, išskyrus didelį norą sukurti įmonę, kuri atliktų gatvių, kelių remonto ir statybos darbus“, – prisiminė bendrovės valdybos pirmininkas K. Muliuolis.
Kelerius metus „Paramos“ pirmininku buvo V. Zambacevičius. K. Muliuolis, kaip pats sako, buvo žmogus orkestras – „viskas viename“. Patyręs kelių meistras rūpinosi tiek kelių darbų užsakymais, tiek būtinomis veiklai medžiagomis ir technikos bei mechanizmų būkle, remontu.
Pirmieji į bendrovę investuoti pinigai buvo asmeninės lėšos. Tuo metu dar veikė Alytaus autotransporto įmonė, iš kurios ir buvo nuomojamas transportas darbams atlikti.
Pirmieji darbų užsakovai buvo Lietuvoje atkurtos nepriklausomybės pradžioje veiklą tęsę mokūs kolūkiai. Bendrovė jiems įrengė ne vieną asfaltuotą aikštelę, privažiavimo prie fermų keliukus.
UAB „Parama“ tvirtai atsistojo ant kojų maždaug 2000 m. Tuo metu jau buvo sukurtas mechanizmų ir technikos parkas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, kurie leido bendrovei įgyvendinti rimtus projektus bei dalyvauti konkursuose.
Plėtra: įsteigti filialai
Įmonei plečiantis buvo steigiami filialai. 1996–2003m. įsteigti6 filialai: Alytuje, Marijampolėje, Kalvarijoje, Vilkaviškyje, Kazlų Rūdoje ir Šakiuose. Jų reikėjo, kad laimėjus savivaldybių paskelbtus konkursus mokesčiai būtų sumokami būtent į jų biudžetus.
Maža to, UAB „Parama“ įsigijo privatizuojamus Lazdijų ir Druskininkų komunalinius ūkius, UAB „Mevilsta“, UAB „Vigasta“ bei įkūrė naują UAB „Varėnos aplinkotvarkos grupė“. Dukterinių įmonių atliekami darbai – statybos, aplinkos tvarkymas, melioracijos, hidrotechnikos statinių, inžinerinių tinklų, pavojingų atliekų surinkimo ir tvarkymo, statinio elektros inžinerinių sistemų įrengimo darbai.
UAB „Parama“ ir dukterinės įmonės darbus vykdo pagal savivaldybių, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos skelbiamus konkursus bei privačių asmenų užsakymus.
„Dažniausiai darbus atliekame Pietų Lietuvoje, – sakė dabartinis bendrovės generalinis direktorius Raimondas Juodsnukis. – Čia mūsų bazės, todėl čia laimime konkursus palankesnėmis sąlygomisverslui.“
Iš pradžių asfaltbetonio gamybai medžiagos buvo perkamos tik Lietuvoje. Vėliau joms pabrangus, iki 80 proc. medžiagų pradėta pirkti Lenkijoje. Dar iki šiol kaimyninėje šalyje yra perkamas smėlis, skaldelė, bitumas. Pigiau ir netoli – iki asfaltbetonio bazės Kalvarijoje – vos 58 km.
Gamykla kaip laikrodis
2008 m. įsigyta ir pastatyta Jungėnų kaime (Kalvarijos sav.) moderni ir aukščiausius ES standartus atitinkanti asfaltbetonio gamykla „BenninghovenGmbHCo KG „CONCEPT „TBA 160“ bei geležinkelio aukštakelis. Gamykloje sumontuota Vokietijoje puikiai žinomos įmonės „BenninghovenGmbHCo KG“ įranga, dėl kurios per valandą galima pagaminti apie 160 t asfaltbetonio mišinio.
„Atsiradus laboratorijoms ir joms pradėjus griežčiau tikrinti statybos darbų keliuose kokybę, sugriežtėjo reikalavimai. Nutarėme vietoj penkių sovietmečio laikų turimų asfaltbetonio gamyklų pastatyti vieną, bet modernią ir šiuolaikišką, kuri atitiktų tarptautinius kelių statybos standartus“, –sakė bendrovės generalinis direktorius R. Juodsnukis.
Kaip viskas prasidėjo? 2004 m. buvo parengtas ir Ūkio ministerijai pateiktas projektas, o 2006 m. prasidėjo gamyklos statybos, kurioms 50 proc. lėšų – 3,5 mln. litų (1,1 mln. eurų) – skyrė ES struktūriniai fondai, dar tiek pat nuosavų lėšų turėjo investuoti UAB „Parama“.
Pasak K. Muliuolio, jau 9-tus metus asfaltbetonio gamykla veikia kaip laikrodis, nes joje dirba atsakingi ir kruopštūs specialistai – savo darbo žinovai.
Kasmet gamykla pareikalauja po maždaug 15 tūkst. eurų techninei priežiūrai ir bendrovės vadovai mano, kad tai normalu – juk „netepsi, nevažiuosi“. Užtat gamyklos pajėgumai sezono metu siekia apie 70 tūkst. t asfaltbetonio. Žiemą – sausį, vasarį ir kovą – gamyba sustabdoma, o pavasarį vėl lengvai atnaujinama.
Pagrindiniai banginiai
Plėsdama veiklos apimtis bendrovė nuolat investuoja į kelių statybos technikos parko atnaujinimą ir modernizavimą, įsigydama vokiečių ir kitų ES šalių pagamintus kelių statybos mechanizmus. Turimas didelis ir modernus kelių tiesimo mašinų parkas yra labai gerai prižiūrimas profesionalių darbuotojų, nes tai lemia darbų spartą ir kokybę vykdant konkursų sąlygas.
„Techniką ir mechanizmus perkame tuos, kurie tikrai reikalingi, nes investuojamos įmonės lėšos. Turime ir naudotos, ir naujos technikos, – vardijo bendrovės vadovas R. Juodsnukis. – Pernai įsigijome visiškai naują asfaltbetonio klotuvą, du naujus plentvolius. Turime ir naudotos, Vokietijoje pirktos, bet gerai prižiūrėtos ir puikios būklės technikos.“
Kokybiškos technikos už gerą kainą žvalgomasi ne tik Vokietijoje, bet ir tokiose ES valstybėse narėse kaip Nyderlandai, Belgija, Prancūzija, Skandinavijos šalys.
Šiuo metu bendrovės asfaltbetonio gamykloje naudojamam skystajam kurui svarstoma alternatyva. Įgamyklądujosnetiekiamos, todėl su viena gamykla Vokietijoje tariamasi dėl penkerių metų trukmės kontrakto pasirašymo pigesniam ir visiškai ekologiškam kurui – anglies dulkėms – naudoti.
Pagrindiniai banginiai, ant kurių laikosi įmonė:
kelių statyba;
melioracijos darbai;
kelių priežiūra;
aplinkotvarka gyvenvietėse.
Atestuota bendrovė
1998 m. tuometinėje Statybos ir urbanistikos ministerijoje UAB „Parama“ buvo pirmą kartą atestuota – jai suteikta teisė dirbti ypatingos svarbos objektuose. Po metų bendrovė buvo perregistruota Alytaus miesto savivaldybėje ir 2000 m. tapo asociacijos „Lietuvos keliai“ nare.
Pasak generalinio direktoriaus R. Juodsnukio, kasmet griežtinant atliekamų darbų kokybę, keliant aplinkos apsaugos reikalavimus ir didėjant konkurencijai, noras tobulėti subrandino mintį bendrovėje diegti tarptautinio ISO 9002 standarto reikalavimus atitinkančią kokybės valdymo sistemą.
2000 m. bendrovė, vadovaudamasi LST ISO 9002:1995 standartu, įdiegė kokybės vadybos sistemą.
2003 m. buvo įdiegta aplinkos apsaugos vadybos sistema, atitinkanti ISO 14001 reikalavimus, o dar po šešerių metų – patvirtinta darbuotojų saugos ir sveikatos vadybos sistema, atitinkanti BS OHSAS 18001:2007 reikalavimus.
2009 m. papildomai sertifikuota asfaltbetonio mišinių gamyba ir tais pačiais metais bendrovė jau atliko pirmuosius kelių tiesimo darbus Lenkijoje.
2014 m. buvo sertifikuotas skaldos ir mastikos asfalto mišinys.
2010 m. UAB „Parama“ tapo Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų nare.
Pasiekimai ir tikslai
UAB „Parama“ didelį dėmesį skiria savo darbuotojų saugai ir sveikatos apsaugai bei ekologijai, todėl veiklos rodikliai ir apimtys nuolat auga, įmonė ir toliau ieško naujų sprendimų bei įvairių tobulėjimo formų.
Bendrovė yra pasiekusi per 20 mln. eurų metinę apyvartą, čia dirba daugiau kaip 200 darbuotojų, kurių nemaža dalis – inžinieriai, mechanikai, įvairių sričių aukštos kvalifikacijos atestuoti specialistai. Jie nuolat tobulina kvalifikaciją, nes tai sėkmingas bendrovės darbo rezultatų pagrindas.
Šiandien įmonė didžiuojasi įgyvendintais projektais. „Tai – puikiai sutvarkyta Druskininkų miesto infrastruktūra (gatvės, šaligatviai, vandentiekis, apšvietimas); pastatyta Marijampolės LEZ; Alytaus miesto perspektyvinės Jotvingių gatvės įrengimas, leisiantis miesto gyventojams išsivaduoti nuo sunkiasvorio transporto; taip pat Ramoniškių, Kybartų, Druskininkų pasienio kontrolės punktų įrengimas. Pastarieji darbai buvo atlikti kokybiškai ir sėkmingai organizuojant nenutrūkstamą eismo judėjimą pasienio kontrolės punktuose. Per 25 metus bendrovės veiklos metus pasiekta išties daug“, – prisiminė UAB „Parama“ valdybos pirmininkas K. Muliuolis. – „Lietuvoje mūsų veiklos plėtrai vietos jau nebėra, todėl reikėtų galvoti apie dalyvavimą kitų šalių rinkose, o galbūt ir apie papildomas veiklas, kurios labiau užtikrintų bendrovės ekonominį stabilumą.“