VĮ “Klaipėdos regiono keliai” Techninio ir projektų rengimo skyriaus viršininkas
Įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ Techninio ir projektų rengimo skyriaus viršininkui P. Baltmiškiui didžiąją savo darbo dalį tenka praleisti kabinete. Tačiau ten specialistui liūdėti nėra kada. Jam tenka tvarkyti itin svarbius dokumentus, be kurių „negimtų“ kelių projektai arba jie nebūtų tikslūs.
Įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ Techninio ir projektų rengimo skyriaus viršininkui P. Baltmiškiui didžiąją savo darbo dalį tenka praleisti kabinete. Tačiau ten specialistui liūdėti nėra kada. Jam tenka tvarkyti itin svarbius dokumentus, be kurių „negimtų“ kelių projektai arba jie nebūtų tikslūs.
Pradeda nuo kavos
Šiandien antradienis. Skyriaus viršininko P. Baltmiškio rytinėje darbotvarkėje ne tik kelionė iš namų Palangoje į darbą Klaipėdoje, bet ir, kaip įprasta, 8 metų dukros nuvežimas į mokyklą.
Kiekvieną rytą didžiausios transporto spūstys susidaro netoli darbovietės, tačiau, kaip sako „Klaipėdos regiono kelių“ skyriaus viršininkas, jos toli gražu ne tokios, kokios būna sostinėje Vilniuje.
Tądien Techninio ir projektų rengimo skyriaus vadovas savo darbo dieną pradėjo nuo puodelio kavos. Begurkšnodamas šį gėrimą specialistas peržiūrėjo savo elektroninį paštą, išnagrinėjo tęstinius darbus – projektų sąmatas ir kitus dokumentus.
„Šiandien tipinė diena. Apskritai, bent 90 proc. mano dienos yra darbas kabinete su dokumentais. Likusi dalis – išvykimai į objektus, įmonės parengtų projektų derinimai įvairiose institucijose“, – aiškino P. Baltmiškis.
Techninio ir projektų rengimo skyriuje be vadovo dirba dar 5 darbuotojai. Trys iš jų yra projektuotojai, vienas darbuotojas atsakingas už sąmatas bei konkursinės dokumentacijos parengimą, dar vienas – už dokumentacijos pateikimą statybą leidžiančiam dokumentui gauti, prisijungimo bei teritorijų planavimo
sąlygų išdavimą.
Žvyrkelių asfaltavimas
Šiuo metu jo vadovaujamo skyriaus specialistai rūpinasi viena iš pastarųjų žvyrkelių asfaltavimo programų – kaimiškųjų „zebrų“ – įgyvendinimu. Ruošiama techninė darbų specifikacija, tikslinama informacija dėl planuojamų kapitaliai remontuoti tiltų, pralaidų ir nuovažų skaičiaus. Jis gali keistis, nes tiksliai numatyti nuovažų skaičiaus žiemos metu, kai tikrosios padėties nebuvo galima įvertinti dėl sniego
dangos, nebuvo įmanoma. Informacijos papildymai, be abejo, turės įtakos rangovo, kuris atliks darbus, galutinei pasiūlymo kainai. Bet kadangi pasikeitimų bus labai nedaug, galutinė rangovų pasiūlymų kaina turėtų keistis labai nežymiai.
Kaimiškųjų „zebrų“ programoje kelių priežiūros įmonė „Klaipėdos regiono keliai“ turi bent 20 objektų, kurių bendras ilgis – 52 km. Tiesa, šešiems kelių ruožams projektai buvo parengti dar prieš 2 ar 3 metus, gauti statybos leidimai, bet dėl pinigų stygiaus jie nebuvo įgyvendinti. Dabar atėjo ir jų eilė.
Antroji žvyrkelių asfaltavimo programa įgyvendinama pagal Susisiekimo ir Žemės ūkio ministerijų susitarimą. Tai žvyruotų kelio ruožų asfaltavimo darbai gyvenvietėse, kuriose gyvena iki 1000 gyventojų.
„Pagal dar vieną – žvyrkelių asfaltavimo gyvenvietėse – programą turime 17 objektų. Jų bendras ilgis – 16 km. Tai numatyti asfaltuoti kelių ruožai (nuo 0,5 iki 2 km) gyvenvietėse“, – teigė P. Baltmiškis.
Tarėsi techninė taryba
„Klaipėdos regiono kelių“ Techninio ir projektų rengimo skyriaus viršininko darbe viešėjome antradienį, todėl tądien 10 val., kaip ir įprasta kiekvienos savaitės antrąją dieną, vyko Techninės tarybos pasitarimas. Pastarųjų nebūna tik tuomet, jei nėra numatytų įgyvendinti projektų.
„Jei negali atvykti svarstomų objektų projektuotojai, pasitarti susirenkame įmonės direktorius, du pavaduotojai, aš ir saugaus eismo specialistas. Aptariame pateiktus projektinius sprendinius bei surašome protokolą, kuriame išdėstome savo pastabas bei pasiūlymus. Pasirašytą protokolo kopiją išsiunčiame projektuotojui“, – tęsė P. Baltmiškis.
Pasak skyriaus viršininko, jo vadovaujamo „Klaipėdos regiono kelių“ padalinio vienas iš darbų – parengti medžiagą konkursams, kuriuose ketinama dalyvauti. Be abejo, paskutinį žodį dėl galutinės kainos bei sąmatos vertės tokiais atvejais taria vyriausiasis įmonės inžinierius. Žinoma, gaila būna įdėto darbo ir
sugaišto laiko, kai konkursai pralaimimi.
Patikslintas projektas
Svarbus klausimas, kuris buvo svarstomas tos dienos Techninėje taryboje, – magistralinio kelio Šiauliai – Palanga ruožo nuo 145,361 km iki 146,899 km, sutampančio su Kretingos gatve Palangos mieste, rekonstravimo projektas. Palangos mieste vietoj 2 eismo juostų numatomos 4. Projektuotojai patikslino projektinį sprendimą ir numatė papildomą žiedinę sankryžą, ko anksčiau projekte nebuvo.
„Projektuojamas ruožas prasideda nuo Vydmantų viaduko ir tęstųsi iki sankryžos su Klaipėdos plento gatve. Viskas keičiasi kardinaliai – visame rekonstruojamame ruože numatytos 4 eismo juostos, įrengiamos žiedinės sankryžos ir naikinamas kairysis posūkis į Vilimiškės gatvę. Taip pat šiuo projektu rekonstruojami esami bei įrengiami nauji pėsčiųjų ir dviračių takai, numatyta ir naujo jungiamojo kelio statyba“, – numatomus projekto pokyčius patikslino P. Baltmiškis.
Beje, valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje atsiras bent 3 žiedinės sankryžos, o rajoniniame, netoli prekybos centro „Maxima“, – dar 1.
Projektas parengtas Palangos miesto savivaldybės užsakymu. Anot skyriaus vadovo, jis jau artėja paskutinio įgyvendinimo etapo link, tad, anot P. Baltmiškio, „neilgai trukus ir žodis taps kūnu“.
Tikimasi, kad įgyvendinus šį projektą bus išspręsta komplikuoto patekimo į Palangą, kai transporto srautai būna tiesiog milžiniški, ypač vasaros metu, problema.
Pietų namo negrįžta
P. Baltmiškis pietauja Klaipėdoje. Nuvykti pavalgyti namo į Palangą bei grįžti atgal per 45 minutes tikrai nesuspėtų.
Nors valstybės įmonėje „Klaipėdos regiono keliai“ jis dirba jau 11 metų, nuolatinės maitinimo įstaigos pietums pavalgyti nėra išsirinkęs. Kiekvieną kartą pietauja vis kitur, nes sako, kad taip gali pasimėgauti skirtingo skonio patiekalais. Mat kiekviena įstaiga turi savo meniu ir šis ne taip jau dažnai keičiamas.
„Kartais atsivežu maisto ir iš namų. Įmonėje yra patalpa, skirta pavalgyti darbuotojams. Joje yra mikrobangų krosnelė, todėl galima maistą pasišildyti ir čia pat pasistiprinti“, – pareiškė skyriaus viršininkas.
Po pietų P. Baltmiškis vyko į Gargždus. „Klaipėdos regiono kelių“ įmonė, laimėjusi Kelių direkcijos supaprastinta tvarka skelbtą konkursą, šiame mieste rekonstruoja pėsčiųjų ir dviračių taką. Pastarasis sujungs jau rekonstruotus takų ruožus Gargžduose. Naujasis pėsčiųjų ir dviračių takas drieksis šalia įmonės patikėjimo teise valdomo valstybinės reikšmės krašto kelio.
„Statinio kadastriniai matavimai yra atlikti ir įregistruoti. Pėsčiųjų ir dviračių takas projektuojamas kelio juostos ribose, todėl žemių iš privačių asmenų išpirkinėti nereikės“, – patikino specialistas.
Skyriaus viršininkas nuvyko į objektą, kad pasižiūrėtų, kaip išspręsti paviršinio vandens nuvedimo problemas, kurios atsiras šalia kelio įrengus šaligatvį. Taip pat reikia išspręsti vandens nuvedimą iš projektuojamų griovių, kadangi dažnai gyvenvietėse bei miestuose esamos melioracinės sistemos būna sugadintos statant naujus pastatus ar tiesiant inžinerines komunikacijas. Nuvykus į objektą buvo įvertinta esamos melioracinės sistemos būklė bei atlikti trūkstamų aukščių matavimai.
Kartu vyko ir dar vienas skyriaus darbuotojas, kuriam patikėtas minėto tako projekto parengimas.
Skyriaus vadovas neslepia, kad nedidelius kelių rekonstravimo ar žvyrkelių asfaltavimo darbus projektuojantys jo pavaldiniai norėtų įdomesnių projektų, deja, jų nėra. Tačiau tai nereiškia, kad darbuotojai netobulėja – kvalifikaciją jie kelia įvairiuose mokymuose.
Dokumentų peržiūra
Ant skyriaus viršininko darbo stalo – 5 segtuvai su dokumentais, kuriuose užfiksuota viešųjų pirkimų medžiaga, kelių priežiūros, žvyrkelių asfaltavimo sąmatos, kita svarbi informacija.
Šiuos dokumentus peržiūrėti reikės dar 2 ar 3 dienų, po to peržiūrėtus dokumentus pakeis kiti. Šis procesas P. Baltmiškio darbo praktikoje niekada nenutrūksta.
17 val. darbas pasibaigia. Techninio ir projektų rengimo skyriaus viršininkas P. Baltmiškis skuba namo, kad vakarą praleistų su šeima – žmona, aštuonmete dukra ir vos vienerių metų sūneliu.
Kai kelių specialistas sportuoja – žaidžia krepšinį – su atžalomis namie vakarus leidžia žmona. Bet pastaroji lanko šokius ir tuomet šeimininkauti namuose ir rūpintis vaikais tenka sutuoktiniui.