Audronius Šereika

AB „Eurovia Lietuva“ gamybos direktorius

  • Moderni asfaltbetonio įmonė įsikūrė Klaipėdoje

    Andrius Šatas, Keliai ir tiltai Nr. 2(10)

    Vienai didžiausių Europoje kelių ir tiltų statybos bendrovių „Eurovia“ priklausanti įmonė „Eurovia Lietuva“ atidarė modernią asfaltbetonio gamyklą Klaipėdoje. Bendrovės investicija uostamiestyje siekia daugiau nei 1,5 mln. eurų.

    Kaip pasakojo bendrovės „Eurovia Lietuva“ gamybos direktorius Audronius Šereika, lietuviškasis „Eurovia“ padalinys jau senokai planavo plėtrą. „Kiekvienos bendrovės verslo tikslas – plėtra. Negalime sustoti ties gana menka riba, nes iki šiol mūsų įmonė veikė tik Vilniaus regione. „Eurovia“ dirba net 15-oje Europos valstybių, o įsikuriant Lietuvoje nuo pat pradžių tikslas buvo neapsiriboti tik Vilniaus regionu“, – pasakojo A. Šereika.

    Jo teigimu, 2008–2009 m. įmonės plėtra buvo planuojama į Vidurio ir Šiaurės Lietuvą, tačiau prasidėjęs ekonominis sunkmetis šiuos planus sustabdė. Atsigavus Lietuvos ekonomikai pasirodė, kad perspektyvesnė įmonės plėtros kryptis – Vakarų Lietuva, todėl ir buvo pasirinkta Klaipėda.

    „Mes gana daug ir nuosekliai studijavome šalies rinką, investicijų traukos centrus, bendrą ekonominę regionų padėtį. Manau, nesuklysiu teigdamas, kad Klaipėda daugeliui patrauklus miestas, jis pritraukia daug investicijų, yra neužšąlantis uostas. Be to, mes įvertinome ir pakankamai didelę numatomą miesto ir regiono bei uosto infrastruktūros plėtrą“, – argumentavo gamybos direktorius.

    Įžengė į laisvą erdvę

    „Eurovia Lietuva“ Klaipėdoje pradėjo dirbti prieš pustrečių metų. A. Šereikos teigimu, uostamiestyje asfaltbetonio gamyklų kaip ir nėra. Kažkada čia buvo jau nesančios įmonės „Klaipėdos keliai“ asfaltbetonio įmonė, o bendrovės „Lemminkainen Lietuva“ asfaltbetonio bazė įsikūrusi Gargžduose. 2014 m. gegužės pabaigoje AB „Eurovia Lietuva“ pasirašė bendrovės „Klaipėdos keliai“ turto perėmimo sutartį, pagal šią sutartį perėmė ir Lypkių gatvėje esančią asfaltbetonio gamyklą. Kadangi gamykla buvo jau tikrai sena, jos neapsimokėjo remontuoti, diegti tobulesnes technologijas. Buvo pasirinktas kitas kelias – jos bazėje kurti naują gamyklą. Taip 2015 m. vasarą buvusios „Klaipėdos kelių“ įmonės teritorijoje jau veikė nauja gamykla. Senoji asfaltbetonio gamykla dar veikia, tačiau jos likimas nuspręstas – ji bus išardyta, parduota visa arba dalimis – žiūrint kas ir kiek už tai pasiūlys.

    Lenkams nebereikėjo

    Apynaują asfaltbetonio gamybos liniją „Eurovia Lietuva“ įsigijo Lenkijoje. Pasak A. Šereikos, lenkai 2009 m. už europines lėšas pastatė naują gamyklą, įgyvendino projektą ir moderni gamybos linija tapo nereikalinga. Kadangi gamykla nedaug eksploatuota, atitinka ne tik šiandieninius, bet ir rytojaus reikalavimus. Bendra „Eurovia Lietuva“ investicija Klaipėdoje siekia per 1,5 mln. eurų. Įmonės gamykloje dirba 12 žmonių. Darbą tęsia buvę „Klaipėdos kelių“ specialistai, dalis buvo atleista, bet buvo priimta ir naujų žmonių. Gamybos direktorius pastebėjo, kad visose senose asfaltbetonio gamyklose labai reikšmingas būdavo žmogiškasis faktorius. Kadangi naujoje gamykloje visi procesai automatizuoti, operatoriai atlieka tik kontroliuojančią funkciją. Tai užtikrina aukštą gaminių kokybę.

    Bendrovės „Eurovia Lietuva“ gamyklos Klaipėdoje našumas – 240 tonų asfaltbetonio per valandą, per pamainą pagamina 2000 tonų, o iš viso dirba tik 12 žmonių. Pasak A. Šereikos, tokių įmonės pajėgumų pakaks ne tik pačios „Eurovia Lietuva“ vykdomiems projektams, bet ir kitų klientų poreikiams tenkinti.

    Padeda taupyti

    „Mūsų gamyklos stiprioji pusė – tai kokybė, asfaltbetonio rūšių įvairovė ir našumas. Ateidami į Vakarų Lietuvos rinką puikiai žinojome konkurentus ir rinkos senbuvius, tačiau mes pasirengę pasirodyti ir kiekybine, ir kokybine prasmėmis. Paskaičiavome, kad vežant asfaltbetonį iš Klaipėdos, o ne iš Gargždų, užsakovas gali sutaupyti iki 2 eurų už toną. Jeigu per pamainą pagaminame iki 2000 tonų, skaičiuokime – vien už transportavimą yra galimybė sutaupyti apie 4000 eurų. Tiesa, litais suma atrodytų įspūdingesnė“, – juokavo A. Šereika.

    Gamybos direktorius teigė, kad ilgametė praktika parodė, jog Lietuvoje pakanka savo spektre turėti ir būti pasiruošus gaminti apie 50 rūšių asfaltbetonio sudėčių, nors modernios įmonės technologinės galimybės nepalyginamai didesnės – 100 ir daugiau įvairių asfaltbetonio rūšių. Svarbiausia, kad įmonė dabar galės gaminti „Eurovia“ grupės patentuotus produktus – bituminius mišinius, kurie kiek anksčiau jau tapo populiarūs ne tik Vilniaus regione, bet ir visoje Lietuvoje.

    Asortimento patrauklumas

    „Gaminame ypač atsparias provėžų keliuose susidarymui dangas, trūkius absorbuojančius mišinius, kurie užtikrina kelio ilgaamžiškumą, tyliųjų asfalto dangų mišinius, gaminame ir spalvotą asfaltą. Šiandien labai populiarus raudonas asfaltas, nes ši rūšis puikiai suderina kainą ir kokybę, be to, daugelį traukia šios spalvos asfalto estetinė išvaizda. Galime gaminti ir kitų spalvų asfaltą, tačiau daugelį nubaido kaina“, – aiškino A. Šereika.

    AB „Eurovia Lietuva“ siūlo ir šaltą asfaltbetonį, kuris gali būti netgi fasuotas maišuose, taip pat šiltą asfaltą, kurio klojimą galima atlikti vėlyvą rudenį atvėsus orams. Be to, šilto asfalto gamybai nereikia tiek energijos, kiek gaminant karštą asfaltą, tai padeda sumažinti gamybos kaštus ir aplinkos taršą.

    Šiuolaikinės technologijos gamybos operatoriui leidžia per pamainą pagaminti įvairius asfaltbetonio mišinius, jeigu naudojama ta pati skaldos rūšis. Vienu metu galima pagaminti du skirtingos rūšies mišinius, o juos išpylus į saugojimo bunkerius, po kelių sekundžių galima pradėti gaminti kitus skirtingos rūšies produktus. Viename bunkeryje galima saugoti iki 80 tonų mišinio.

    Šie parametrai – tikrai konkurencingi, nes tai trumpina gamybos ir darbo laiką statybos objektuose, spartina tiekimą, o tai yra bet kokiam užsakovui labai patrauklūs gamybiniai aspektai.