Andrejus Bočkariovas

AS „Latvijas tilti“ vyriausiasis inžinierius

  • „Latvijas tilti“ vyriausiajam inžinieriui Andrejui Bočkariovui – „Metų inžinieriaus“ titulas

    Petras Vizbaras, Keliai ir tiltai Nr. 2(12)

    Vienos didžiausių Baltijos šalyse statybų bendrovės „Latvijas tilti“ vyriausiasis inžinierius Andrejus Bočkariovas pelnė „Metų inžinieriaus 2016“ apdovanojimą. Vilniaus Geležinio Vilko gatvės, Klaipėdos Nemuno gatvės viadukų, tiltų per Jiesią ir Nemuno senvagę statyboms Lietuvoje vadovavęs specialistas taip pat įvertintas specialiuoju Lietuvos statybos inžinierių asociacijos prizu.

    Geriausių metų inžinierių bei architektų rinkimai, taip pat apdovanojimai už viso gyvenimo nuopelnus – tradicinis Latvijos civilinės inžinerijos asociacijos ir specializuoto žurnalo „Civilinis inžinierius“ renginys. Apdovanojimus globoja Latvijos prezidentas Raimondas Vejuonis, jie rengiami bendradarbiaujant su Latvijos ūkio bei Aplinkos apsaugos ir Regioninės plėtros ministerijomis.

    „Tiltai ir susisiekimas – vienas svarbiausių ekonomikos plėtros ir geresnio kiekvieno žmogaus gyvenimo variklių. Taip pat tai mano pašaukimas ir mano gyvenimo kelias. Esu laimingas galėdamas dirbti prie išties svarbių ir įdomių objektų statybų, net ir tada, kai statiniai labai sudėtingi ar tenka įveikti, tarkime, užliejamas Nemuno pievas, į kurias iki šiol dar joks automobilis nebuvo patekęs. Žinau, kad galime įveikti net pačią sudėtingiausią užduotį, nes už manęs – 74 metų visos mūsų komandos patirtis“, – sako A. Bočkariovas, „Latvijas tilti“ vyriausiasis inžinierius ir valdybos narys.

    Specialų prizą už inžinerinius ir architektūrinius pasiekimus Lietuvoje įsteigusi Lietuvos statybos inžinierių asociacija ne vienerius metus bendradarbiauja su kaimyninės Latvijos asociacija, o prizas įteikiamas bendrame renginyje. Šį prizą šiemet taip pat pelnė „Latvijas tilti“ inžinierius A. Bočkariovas.

    „Šio žmogaus pavardė kalba pati už save: lietuviai jį žino ir vertina už ne vieno tilto rekonstrukciją ir statybą“, – teigia Vincentas Vytis Stragys, Lietuvos statybos inžinierių asociacijos viceprezidentas, dalyvavęs apdovanojimuose Rygoje, Nacionalinėje Latvijos bibliotekoje. Lietuvos asociacija nugalėtoją apdovanojo Europos statybos inžinierių tarybos išleistu leidiniu „Pėsčiųjų tiltai“ („Footbridges“).

    V. V. Stragio teigimu, apdovanojimai „Statybos pramonė Grand Prix 2016“ – vieni reikšmingiausių statybų pramonės įvertinimų ne tik Latvijoje, bet ir visose trijose Baltijos šalyse, nes daugelis didžiųjų šios srities įmonių dirba visose trijose valstybėse.

    Andrejaus Bočkariovo darbai Lietuvoje

    „Latvijas tilti“ vyriausiasis inžinierius Lietuvoje žinomas dėl kelių didelės apimties ir vertės objektų statybų. Šiais metais specialistas vadovavo dviejų eismo juostų estakados statyboms Klaipėdoje, Nemuno gatvėje. 330 m ilgio estakada sujungia „Klaipėdos Smeltės“ teritoriją Klaipėdos jūrų uoste ir suteikia galimybę šioje uosto dalyje dirbančioms įmonėms be trukdžių patekti į terminalą. Estakada yra daugiau nei trijų futbolo aikščių ilgio. Konstrukcijai sunaudota 550 tonų metalo, perdangos įrengimui prireikė 3296 kubinių metrų betono. Metalinės perdangos konstrukcijos pagamintos „Latvijas tilti“ įmonių grupės padaliniuose. Statant estakadą teko iškelti ir kitoje vietoje naujai įrengti per statybų teritoriją ėjusius inžinerinius tinklus. Estakados statybos vyko pagal itin griežtą grafiką – tiksliai sulig minutėmis, nes visai šalia nuolat važiavo traukiniai penkiomis geležinkelio linijomis, o eismą geležinkeliu buvo galima riboti tik labai trumpam laikui.

    2015 m. buvo baigti net keli objektai. Tarp jų – ir Panemunės–Tilžės (Sovetsko) aplinkkelis, į kurį įėjo ir 477 m ilgio naujo tilto per Nemuno senvagę statybos bei 90 m ilgio estakada, sujungsianti kelią su naujuoju tiltu per Nemuną, kurį stato Rusija. Panemunės aplinkkelis, estakada ir tiltas per Nemuno senvagę suprojektuoti ir pastatyti plyname lauke, kur iki šiol driekėsi užliejamos Nemuno deltos slėnio pievos. Taip pat buvo nutiestas rytinis Panemunės miestelio aplinkkelis nuo muitinės terminalo iki Nemuno, įrengti technologiniai keliai, apšvietimas, komunikacijos linijos, rekonstruotos melioracijos sistemos.

    Praėjusių metų pabaigoje taip pat buvo baigta tilto per Jiesios upę kelyje Kaunas–Prienai–Alytus rekonstrukcija ties Linksmakalniu. Šeštą dešimtmetį skaičiuojantis tiltas buvo suremontuotas iš pagrindų – sutvirtinti pamatai, paplatintos, pastatytos naujos atramos, sumontuota nauja perdanga, sutvarkyta vandens nuvedimo sistema ir upės vaga.

    Prieš dvejus metus, vadovaujant A. Bočkariovui, buvo baigtos Geležinio Vilko gatvės viaduko statybos sostinėje. Pradėjus darbus buvo pastebėta, kad projektuotojai neteisingai nurodė rekonstruojamo nuotekų kolektoriaus gylį. Dokumentuose buvo pažymėta, kad jis yra 4 metrai po žeme, o iš tiesų glūdėjo 7 metrų gylyje. Tam, kad 50 metų eksploatuojama inžinerinė infrastruktūra nekeltų pavojaus aplinkiniams pastatams, gatvėms, reikėjo rekonstruoti 16 kilometrų po žeme esančių vandens, nuotekų ir kitų tinklų. Tam buvo skelbiamas atskiras konkursas, kurį taip pat laimėjo „Latvijas tilti“, pasiūliusi mažiausią darbų atlikimo kainą. Viaduko užsakovė – Vilniaus miesto savivaldybė – patvirtino, kad estakada buvo pastatyta laiku, o priekaištų darbų kokybei nėra.