VĮ „Vilniaus regiono keliai” vyresnysis inžinierius
Dabartinė Lietuvos kelių būklė yra kritinė. Vien žvelgiant į „popierius” matyti, kad ketvirtadalio iš visų įmonės prižiūrimų kelių (tai yra apie 70-ies iš 270-ies) nusidėvėjimas yra daugiau kaip 75 proc. Sukūrus regionines įmones situacija truputį pagerėjo, nes pačios įmonės pradėjo planuoti kelių remontus atsižvelgdamos į eismo intensyvumą, autobusų eismą, esamas gyvenvietes ir jose esančias įmones. Kadangi keliuose dirbu jau apie 40 metų, esu savo specialybės patriotas ir savais keliais didžiuojuosi, kad ir kokie jie butų, nes jai važiuodamas prisimenu, triūso ir pastangų juos tiesiant, remontuojant ir prižiūrint.
Daugiau dėmesio reikėtų skirti žvyrkeliams asfaltuoti ir esamų dangų būklei palaikyti įrengiant paviršiaus apdarą ar taikant kitas technologijas. Daugelį magistralinių kelių reikėtų rekonstruoti į magistrales, krašto kelių dangas platinti, rajoninius kelius asfaltuoti, nes didėja eismo intensyvumas ir apkrovos į ašį.
Pagrindinės avaringumo priežastys yra nedrausmingi ir neblaivūs eismo dalyviai, pasirinktas nesaugus greitis, greičio viršijimas, seni ir techniškai netvarkingi automobiliai. Reikėtų keisti teisiną bazę, kad visi nusižengę eismo dalyviai neišvengtų atsakomybės už eismo taisyklių pažeidimus, taip pat gerinti infrastruktūrą, daugiau dėmesio skirti švietėjiškai veiklai.
Kelių priežiūra yra paslauga, ir, mano manymu, privatus verslas pirmiausia žiūrėtų savo naudos ir pelno, o ne paslaugų kokybės. Kadangi kelių priežiūros įmonės yra sukaupusios didelę patirtį, su jomis privačiam verslui būtų sunku konkuruoti.